تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۹
کد مطلب : 69833
زیست آنلاین: سران شرکت های نفتی هفته آینده به واتیکان سفر خواهند کرد تا درباره‌ی تغییرات آب و هوایی با پاپ فرانسیس صحبت کنند.
نشست پاپ و شرکت‌های بزرگ نفتی در مورد تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، درپی درخواست تعدادی از سرمایه گذاران شرکت‌های بزرگ نفتی (که مجموع سرمایه‌شان بالغ بر ۴/۱۰ تریلیون دلار برآورد شده است) مبنی بر جدّی گرفتن تغییرات اقلیم و کاهش میزان انتشارات آلاینده‌ی این صنعت، مقامات ارشد برخی شرکت‌های بین‌المللی نفت در نظر دارند که هفته‌ی آینده طی ملاقاتی با پاپ فرانسیس در مورد مسئله‌ی مهم تغییرات اقلیم به بحث و تبادل نظر بپردازند.
در میان شرکت‎‌کنندگان این دیدار می‌توان به «باب دادلی» - مدیر اجرایی شرکت بی.پی-، «الدار سزار» -رئیس اکوینور(استات اویل سابق)- و «ارنست مونیز» -وزیر انرژی سابق آمریکا در دوران باراک اوباما- اشاره کرد.
 سخنگوی Equinor ASA، بزرگ‌ترین شرکت نفتی نروژ، روز جمعه در بیانیه‌ای که به صورت ایمیل ارسال شده بود، گفت: «ما منتظر گفت‌وگو و فرصتی برای بحث در مورد چگونگی مقابله با تغییرات آب و هوایی و فرصت‌های انتقال انرژی هستیم.»
اخیراً پاپ پرداختن به تغییرات آب و هوایی را به عنوان سنگ بنای مقام خود خود مطرح نموده و طی یک بخشنامه‌ اظهار داشته است که تمامی موضوعات علمی شفاف هستند و کلیسای کاتولیک باید این موضوع را به عنوان یک مسئله ی اخلاقی در نظر بگیرد.
 شرکت اکسون در یک بیانیه‌ی ایمیلی گفت: «ما امیدواریم که این نوع گفت‌وگوها بتوانند به حل مسائل دوگانه‌ی مدیریت ریسک‌های تغییرات آب و هوایی کمک کنند و علیرغم تقاضای روبه رشد برای انرژی، به کاهش فقر و افزایش استانداردهای زندگی در کشورهای در حال توسعه کمک کند.» این شرکت اعلام نکرده است که آیا مدیرعامل یا مدیر اجرایی آن در این نشست شرکت خواهد کرد یا خیر.
 واتیکان، که دارای روابط دیپلماتیک با بیش از ۱۸۰ کشور و دارای ناظر دائمی در سازمان ملل متحد است، به شدت از توافقنامه‌ی اقلیمی پاریس حمایت کرد. در ماه دسامبر مشاور برجسته‌ی پاپ در زمینه‌ی مسائل مربوط به آب و هوا، خواست که اتحادیه اروپا یا چین پس از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج کشورش از این توافقنامه، جای آن را پر کنند./ منبع: ساحت زیست
 

https://zistonline.com/vdcipvaq.t1a3p2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما