تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 69787
فروش سالانه خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۵ به ۱۱ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و این میزان در سال ۲۰۴۰ به ۶۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. در آن زمان خودروهای الکتریکی ۳۳ درصد سهم خودروهای تردد کننده در جاده‌ها را به خود اختصاص خواهند داد.
تا سال ۲۰۴۰، سهم ۵۵ درصدی بازار خودروی جهان در دستان خودروهای الکتریکی خواهد بود
به گزارش زیست آنلاین، یکی از کلیدی‌ترین دلایل برای افزایش قابل‌توجه فروش خودروهای الکتریکی می‌تواند کاهش قیمت آن‌ها باشد. هزینه‌های خودروهای الکتریکی می‌تواند از سال ۲۰۲۴ به بعد کاهش یابد و تا سال ۲۰۲۹، این خودروها می‌توانند بدون در نظر گرفتن مشوق‌های دولتی هم با نمونه‌های بنزینی و دیزلی رقابت کنند.

همچنین تعداد خودروهای الکتریکی عرضه شده افزایش چشمگیری خواهند داشت. هم‌اکنون ۱۵۵ خودروی الکتریکی در سراسر جهان عرضه می‌شوند اما از آنجایی که سرمایه‌گذاری روی چنین خودروهایی افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۲۸۹ خودروی الکتریکی تولید شود.

بدون هیچ‌گونه تعجبی، بازار چین بهشت الکتریکی‌ها خواهد بود. این کشور تا سال ۲۰۲۲ احتمالاً ۵۰ درصد فروش جهانی خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص خواهد داد. خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۵ حدود ۱۹ درصد فروش خودروهای مسافری در چین را تشکیل خواهند داد و این میزان سهم در اروپا و آمریکا به ترتیب برابر با ۱۴ و ۱۱ درصد خواهد بود.

از آنجایی که خودروهای الکتریکی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند، فروش خودروهای استفاده کننده از قوای محرکه احتراق داخلی از اواسط دهه میلادی آینده با کاهش روبرو خواهد شد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcguu93.ak9y74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما