تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 69777
توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط ریلی تاثیر به سزایی در رفع مشکلات پایتخت همچون ترافیک و آلودگی هوا دارد و قطعا یکی از راه حل‌های مشکلات زیست محیطی این شهر است.
چالش اصلی توسعه و آلودگی شهر تهران بی توجهی به حمل و نقل ریلی است
به گزارش زیست آنلاین، محمود صادقی، عضو مجمع نمایندگان استان تهران، در مورد اظهارنظر مجری خط مترو تهران-پرند مبنی بر اینکه تکمیل این خط به ۳۲۴ میلیاردتومان نیاز دارد تا بتوانیم این خط را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم، گفت: ناگفته پیدا است که توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط ریلی تاثیر به سزایی در رفع مشکلات پایتخت همچون ترافیک و آلودگی هوا دارد و قطعا یکی از راه حل‌های مشکلات زیست محیطی این شهر است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تامین رفاه اجتماعی از دیگر نتایج توسعه خطوط ریلی است و توجه به این بخش آثار مهم اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارد، چرا که از این طریق اقشار کم درآمد می‌توانند به راحتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، بنابراین کوتاهی‌هایی که از سوی مسئولان در این بخش صورت می‌گیرد قابل توجیه نیست.

وی افزود: شهرداری تهران معمولا طرح‌هایی را که در حوزه توسعه خطوط ریلی دارد در اجرا با مشکل مواجه می‌شود، چرا که اعتباراتی که در بودجه در دو بخش ارزی و ریالی برای ارتقای این حوزه پیش‌بینی شده است در عمل تخصیص پیدا نمی‌کند.

صادقی با اشاره به استاندارد نبودن بودن طرح خطوط ریلی در پایتخت خاطرنشان کرد: اگر شبکه حمل و نقل ریلی به گونه‌ای طراحی شود که شهروندان برای رسیدن به مقصد خود بتوانند زمان‌بندی کنند، کما اینکه در تمام دنیا این امر محقق شده است می‌توان گفت که نظام حمل و نقل ریلی کامل شده است که در شرایط کنونی امکانپذیر نیست.

برنامه شهردار جدید برای توسعه خطوط ریلی تهران و حومه
وی در رابطه با ضرورت توسعه خطوط ریلی تهران تا حومه تصریح کرد: توسعه خطوط ریلی تا حومه شهر تهران در طرح‌های درازمدت دیده شده و قرار است در فازهای بعدی تکمیل شود و این در حالی است که تهران دارای جمعیت شناوری است که در این شهر مستقر نبوده و طبیعی است که برای رفع مشکل ترافیک یکی از راه حل‌ها توسعه خطوط ریلی تا حومه بوده که این میزان جمعیت را به سرعت جابجا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: هم‌اکنون توسعه خطوط ریلی از پایتخت به سمت کرج از شرایط خوبی برخوردار است، ضمن اینکه ما در مجمع نمایندگان استان تهران به طور جدی پیگیر توسعه خط ریلی متروی تهران-اسلامشهر نیز هستیم، بنابراین تکمیل خطوط ریلی از تهران تا حومه باید از اولویت‌های برنامه مدیران حوزه شهری باشد ،چرا که مردم حومه اغلب از قشر کم درآمد جامعه هستند به همین دلیل توجه به این بخش می‌تواند از لحاظ اقتصادی تاثیرگذار باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به برنامه شهردار جدید تهران برای توسعه خطوط ریلی یادآورشد: در نشست اخیر که نمایندگان تهران با شهردار جدید داشتیم از این مهم به عنوان اولویت برنامه‌های خود یاد کرد و البته تحقق آن را در گروی تامین اعتبارات لازم برای این بخش دانست./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcfeedv.w6d1eagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما