تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب : 69760
اراده جدی برای انتقال آ ب از دریای عمان به استان فارس وجود ندارد و این در حالی است که کشاورزی استان فارس در حال از بین رفتن است.
انتقال آب از دریای عمان برای احیای صنعت کشاورزی فارس الزامی است
به گزارش زیست آنلاین، محمد رضا  رضایی، نماینده مردم جهرم در مجلس، درباره وضعیت صنعت کشاورزی استان فارس، گفت:بسیاری از دشت‌های استان فارس برای کاهش عمق چاه‌های کشاورزی به میزان  ۵۰۰ متر با مشکلات عدیده‌ای روبرو  شده اند واین در حالی است که برداشت منابع آبی باحجم بالا متاسفانه استفاده بهینه از منابع آبی در حوزه کشاورزی را دشوار کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در استان فارس طرح‌های آبخیزداری را به نحو مطلوب  ساماندهی و عملیاتی  نکردیم و ازسوی دیگر نیز نتوانستیم از هدررفت آب در استان فارس جلوگیری کنیم تا بتوان در این راستا به  سفره‌های آب‌ زیرزمینی تزریق کنیم و این عوامل  موجب شده است که نرخ بیکاری استان فارس از میانگین  بیکاری کشور بالاتر برود و  بایدگفت اشتغال ما نیز  در استان فارس به صنعت  کشاورزی گره خورده است.

 رونق کشاورزی  فارس تابع میزان  بارندگی است
 

رضایی با بیان اینکه رونق  کشاورزی در استان  فارس تابعی از میزان بارندگی است، تصریح کرد: دسترسی به بندرعباس، و بندربوشهر موجب شد که استان فارس دارای شرایط حائز اهمیتی داشته باشد؛اما متاسفانه این اتصال توسط شبکه ریلی به نحو مطلوب  پوشش داده نمی‌شود و این امر موجب می شود که  اقتصاد استان فارس صرفا بر محور کشاورزی استوار شود.

نماینده مردم جهرم درمجلس  تصریح کرد:آب را  از دریای عمان و خلیج فارس به استان فارس منتقل کنیم تا  بتوان صنعت کشاورزی استان فارس را که دارای ظرفیت های بی شماری است؛ رونق بدهیم و اگر تمهیداتی  برای  رفع مشکلات منابع آبی فارس  لحاظ  نشود،بطور حتم نه تنها صنعت کشاورزی بلکه تامین آب شرب مردم نیز با معضل روبرو می‌شود.

اراده جدی برای انتقال آب از دریای عمان به استان فارس شکل نگرفته است
وی ادامه داد:اراده جدی برای انتقال آ ب از دریای عمان به استان فارس وجود ندارد و این در حالی است که کشاورزی استان فارس در حال از بین رفتن است.

رییس  کمیسیون عمران  مجلس یادآورشد:در سال گذشته انبار غله کشور ،شهر جهرم و استان فارس  تلقی می‌شود؛اما متاسفانه چندسالی است با توجه به‌ خشکسالی نمی توان  از ظرفیت‌های منحصر به فرد صنعت کشاورزی استفاده بهینه کرد./منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdchvqn-.23nw-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کی میخواهید بفهمید....ایران آب ندارد...کشاورزی را رها کنید...بگذارید این ته مانده اب زیرزمینی بماند ...