تاریخ انتشار :شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 69748
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد رتبه شهر پکن در فهرست آلوده‌ترین شهرهای جهان با توجه به از پا افتادن کارخانه‌های زغال سنگ بعنوان عامل اصلی آلودگی در این شهر از ۴۰ به ۱۸۷ رسیده است.
پکن  طی چهار سال گذشته در حال عبور از عنوان آلوده‌ترین شهر جهان بوده است
به گزارش زیست آنلاین، پکن به آرامی طی چهار سال گذشته در حال عبور از عنوان آلوده‌ترین شهر جهان بوده است.

آلودگی هوا در ۶۲ شهر چینی که توسط سازمان جهانی بهداشت مورد بررسی قرار گرفته‌اند بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به طور متوسط ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مشکلات آلودگی هوا در چین اغلب به دلیل رشد سریع صنعتی کشور ایجاد شده اما احتمالا این مشکلات به دهه ۵۰ میلادی باز می‌گردد.

کشور چین توسط رود هوآی به دو بخش تقسیم شده که دمای هوای قسمت شمالی در زمستان‌ها به زیر صفر می‌رسد. از این رو استفاده بسیار زیاد از زغال سنگ به عنوان سیستم گرمایشی در شهرهای شمالی این رود فاجعه آلودگی هوا در این بخش‌ها را به همراه داشته است.

به طوریکه آلودگی ذرات ریز هوا در بخش‌های شمالی رود هوآی ۴۰ درصد بیشتر از بخش‌های جنوبی بوده و این آلودگی مازاد باعث کاهش سه ساله امید به زندگی در مردم این بخش‌های شمالی شده است.

به گزارش گاردین، به همین دلیل جمعیت شهروندان چینی که برای هوای پاکتر به سرزمین‌های جنوبی این کشور مهاجرت می‌کنند رو به افزایش است./ منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcdj509.yt0no6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما