تاریخ انتشار :شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : 69741
متخصصان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در گام های نخست از بازه زمانی تحویل گیری پالایشگاه، توانستند ارسال گازهای اسیدی به مشعل های این پالایشگاه را به طور کامل متوقف کنند.
ارسال گازهای اسیدی به مشعل های پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی به طور کامل متوقف شد
به گزارش زیست آنلاین، از روابط عمومی گاز ایران (NIGC)">شرکت ملی گاز ایران، هادی چابوک مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره گفت: پالایشگاه هشتم با توجه به نوپا بودن با واحدهای درحال راه اندازی در زمینه حذف آلاینده های گازی زیست محیطی و در راستای اهداف زیست محیطی مجتمع، اقدامات موثر و کارآمدی را محقق کرده است.

چابوک، با اشاره به اقدامات بسیار مهم و سازنده در پالایشگاه هشتم، عنوان داشت: این پالایشگاه با ایجاد فضای۷۳۰۰ مترمربعی انباشت پسماند های صنعتی (BUFFER ZONE) و خاموش کردن دائمی حوضچه سوزا، این بار هم موفق به قطع ارسال گازهای اسیدی به مشعل های پالایشگاه هشتم شده که در جای خود رکورد زیست محیطی بزرگی را در مجتمع گاز پارس جنوبی بجا گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: تمام اقدامات و دستاوردهای مهم در پالایشگاه هشتم با مدیریت و راهبری موثر ۶۰ نفر از کارکنان و متخصصان حاضر در این پالایشگاه به ثمر نشسته است.

این مقام مسئول افزود: طبق محاسبات مهندسی و با توجه به در سرویس نبودن واحدAGE و واحدهای بازیافت گوگرد فاز ۲۱، با تلاش و همت واحدهای بهره برداری و مهندسی، بهینه سازی و تنظیم شرایط عملیاتی بنحوی انجام گرفت که با یک ردیف AGE و دو ردیف واحد بازیافت گوگرد، گاز اسیدی هر چهار ردیف تصفیه گازی از سوی واحدهای بازیافت گوگرد دریافت، بازیافت و از ادامه مشعل سوزی گازهای اسیدی جلوگیری شد.

به گفته چابوک، در این راستا میزان تولید گوگرد از ۱۶۰ تن به ۲۶۰ تن افزایش و SO۲ EMISSION از ۱۵۴۵ تن به ۱۳۲ تن در هفته کاهش و نیز اسید گاز فلرینگ از ۰.۲۲ درصد به صفر درصد کاهش یافته و ارسال گازهای اسیدی به مشعل های پالایشگاه حذف شد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcgqu93.ak9yt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما