تاریخ انتشار :شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 69735
در نشست مشترک با اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد:

تقویت ساختار برنامه و بودجه محیط زیست جهت ارتقاء ماموریت های مربوط به زیست پذیری شهر

در نشست مشترک با اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، لزوم تقویت ساختار و تشکیلات محیط زیست شهرداری تهران و تخصیص اعتبار لازم جهت ارتقاء ساختار نظارتی محیط زیستی ماموریتها در راستای تاثیر گذاری و اثر بخشی بیشتر فعالیتهای این مرکز جهت زیست پذیری شهر  مطرح شد.
 تقویت ساختار برنامه و بودجه محیط زیست جهت ارتقاء ماموریت های مربوط به زیست پذیری شهر
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار دکتر صدرالدین علی پور رئیس این مرکز در نشست مشترکی که با اعضای کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران در مرکز مدیریت برگزار شد، ضمن قدردانی از حمایت اعضای کمیسیون از اولویت قرار دادن موضوعات محیط زیستی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های شورای شهر گفت: باید جهت اجرایی شدن اقدامات و اثرگذاری بیشتر ساختار و تشکیلات محیط زیست در مناطق تقویت شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تاثیرگذاری اقدامات زمانی که کمی و قابل اندازه گیری می شود ملموس تر است و در این راه باید از انجام اقدامات پراکنده و موازی کاریها پرهیز کرد، گفت: اگر محیط زیست در فعالیتهای اجرایی شهرداری تهران جزء موضوعات اصلی قرار گیرد بدون تردید مردم می توانند خروجی مطلوبی از اقدامات مشاهده کنند.
علی پور در ادامه افزود: برای انجام اقدامات و پروژههای محیط زیستی اثر بخش در سطح شهر لازم است اعتبارات و بودجه مرکز محیط زیست تقویت شود.
وی در ادامه با تاکید بر نظارت و پیگیری اجرای قانون تأمین ۲۰% (مصوبه دولت ) از برق ساختمان‌های شهرداری تهران با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر جهت منطبق بودن موضوع با واقعیت طبق نظر شوراء به لحاظ اجرایی توسط این مرکز، گفت: از اصلی ترین برنامه این مرکز ایجاد مرکز پایش آنلاین شهر تهران است که به وسیله آن بسیاری از موضوعات سریعتر قابل پیگیری و بررسی خواهد بود و نقش تاثیرگذاری در هدایت تصمیم گیری و برنامه ریزیهای مدیران و مسئولان شهری خواهد داشت.
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه گفت: لزوم استفاده از آخرین فن آوری نوین محیط زیستی توسط این مرکز جهت پیشبرد امور در دستور کار قرار گرفته و پیشنهاد می گردد با همکاری معاونت علم و فن آوری ریاست جمهوری طرحها و پروژه های نوین محیط زیستی به صورت پایلوت در سطح شهر تهران اجرا شود.
آرش میلانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه نشست ضمن حمایت از برنامه های این مرکز از لزوم یکپارچگی طرحها و برنامههایی که به موازات در معاونتها و سازمانهای شهرداری تهران با موضوعات محیط زیستی انجام می شود، اظهار کرد: باید مجموعه سیاستهای محیط زیست شهری از طرف مرکز مدیریت محیط زیست به صورت یکپارچه اجرا شود. 
میلانی در ادامه با تاکید بر اینکه در طرح جامع آب خام، احیاء رود دره های تهران، طرح جمع آوری آب های سطحی این مرکز مداخله موثری در پروژه ها ی مذکور جهت هدایت موضوع و اثر بخشی بیشتر آنها داشته باشد، گفت: در موضوع پسماند و تفکیک از مبداء جهت اثرگذاری بیشتر، مرکز محیط زیست باید ورود پیدا کند.
وی در ادامه افزود: توجه به تبعات اجتماعی و محیط زیستی پروژههای عمرانی در سطح شهر با ورود مرکز مدیریت محیط زیست به عنوان مرجع بازرسی موضوعات محیط زیستی در سطح شهر می توان از بروز آلودگی ها و موازیکاریها جلوگیری نمود.
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بالا بودن زیست¬پذیری شهر، یکی از ماموریتهای اصلی شورای اسلامی و شهرداری تهران است که مرکز محیط زیست با تقویت ساختار برنامهای و بودجه¬ای می تواند نقش اصلی در این ماموریت داشته باشد.
در ادامه ناهید خدا کرمی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر بحران کاهش آب، لزوم توجه به بحث بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز با استفاده از تکنولوژی روز دنیا را یاد آور شد و گفت: در این خصوص مرکز مدیریت محیط زیست جهت پیشبرد برنامه های خود می تواند از دستاوردهای معاونت علم وفن آوری ریاست جمهوری استفاده نماید.
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: بدون شک انجام دو الی سه اقدام اثرگذار و نتیجه بخش جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان بهتر از اقدامات پراکنده با اثر بخشی کمتر است.
لازم به ذکر است در پایان نشست اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از ساختمان مرکز بازدید به عمل آوردند.

https://zistonline.com/vdcjiaem.uqehtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما