تاریخ انتشار :جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 69727
مبلغ قرارداداین سد ۲۴۰۰ میلیارد ریال می باشد که از طریق فاینانس خارجی تامین مالی و مدت زمان پیش بینی شده اتمام آن  ۴۸ ماه است.
وزیر نیرو در سفر خود به بوشهر کلنگ آغاز عملیات اجرایی سد دشت پلنگ را بر زمین زد
به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، وزیر نیرو در سفر روز پنج شنبه خود به استان بوشهر، ضمن بازدید از ساختگاه این سد و کلنگ آغاز عملیات اجرایی سد دشت پلنگ را بر زمین زد.

ساخت سد مخزنی دشت پلنگ، یکی از برنامه های مهم دولت جهت عمران و آبادانی شهرستان دشتی است. از اهداف اصلی ساخت سد مخزنی دشت پلنگ، تامین آب شرب مورد نیاز جمعیت روستاها و شهرهای دارای انشعاب از خط محرم در جنوب استان و تامین آب مورد نیاز صنعت منطقه خواهد بود.

همچنین از دیگر اهداف پروژه می توان به  تنظیم و کنترل جریان های نابهنگام و سیلاب های رودخانه دشت پلنگ، ‌بهبود اراضی کشاورزی پایین دست اشاره کرد.

افزایش اشتغال در محدوده طرح و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، بهبود وضعیت زیست محیطی و تغییر کلیماتولوژی منطقه، تامین مطمئن آب شرب و صنایع از جمله دیگر فواید این طرح برای استان بوشهر است.

سد مخزنی دشت پلنگ از نوع ترکیب خاکی و بتنی (FSHD) می باشد و ارتفاع آن ۵۶ متر می باشد.  طول تاج این سد ۱۰۳۰ متر و حجم مخزن آن ۱۵۰ میلیون مترمکعب می باشد که قادر است سالانه ۴۶ میلیون متر مکعب آب تنظیمی شرب و صنعت و کشاورزی و حقابه زیست محیطی را تامین نماید.

مبلغ قرارداداین سد ۲۴۰۰ میلیارد ریال می باشد که از طریق فاینانس خارجی تامین مالی و مدت زمان پیش بینی شده اتمام آن  ۴۸ ماه است.

به منظور فراهم شدن شروع عملیات اجرایی این سد، راه دسترسی به سد به طول ۵.۵ کیلومتر، کمپ مسکونی و تجهیز کارگاه انجام شده است./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdca00ni.49nou15kk4.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما