تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب : 69715
با توجه به آغاز زایش حیات وحش در مناطق گرمسیری تحت مدیریت، مراقبت بیشتر از این جانوران پیش بینی شده است.
برای مناطق حفاظت شده گرمسیری تدابیر حفاظتی بیشتری اندیشیده شده است
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد محسن جعفری نژاد در نخستین روز از خرداد ماه ۹۷ اظهار داشت: برای مناطق حفاظت شده گرمسیری استان که حیات وحش،  از جمله بز در آن در حال زایمان است تدابیر حفاظتی بیشتری اندیشیده شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و زادآوری ایمن حیات وحش، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی و بدون وقفه  درحال رصد و کنترل مناطق هستند.

این مقام مسئول  افزود:  از ورود افراد متفرقه به مناطق حساس از جمله منطقه حفاظت شده خائیز  جلوگیری می شود.

جعفری نژاد  افزود: با توجه به ممنوعیت بازدید , تاپایان فصل زایمان مجوز بازدید از مناطق حساس و سایر مناطق حفاظت شده گرمسیری استان صادر نخواهد شد. در این مدت گروه های سیار یگان حفاظت محیط زیست استان و پاسگاه‌های محیط بانی فعال تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیرمجاز به شدت جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روزهای اول تولد، حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری دچار مشکل می‌شود و نوزاد متولد شده بدلیل ننوشیدن شیر مادر دچار سوء تغذیه می شود و رشد مناسبی نخواهد داشت. به همین علت به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می دهند برخورد می شود و آنها را تحویل مراجع قضایی خواهیم داد.

براساس این گزارش آبان  و آذر فصل جفت‌گیری کل بز مناطق حفاظت شده خائیز هستند که پس از طی ۱۵۰روزدوران بارداری درزایمان های آنها ۲تا ۴ قلو مشاهده شده است./ منبع: تسنیم

https://zistonline.com/vdchmqn-.23nwzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما