تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب : 69714
باغداران و زراعت کاران راسته البرز و زاگرس تا روز جمعه از محلول پاشی در باغات و مزارع اجتناب کنند.
با توجه به امکان رعد و برق و سیلاب عشایر البرز و زاگرس به ارتفاعات نروند
مسعود حقیقت، مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی  افزود: باغداران و زراعت کاران راسته البرز و زاگرس تا روز جمعه از محلول پاشی در باغات و مزارع اجتناب کنند.

وی درباره میزان بارندگی‌ها در روز گذشته اظهار داشت: روز گذشته در مناطق غربی، راسته خزر، البرز، زاگرس و تهران بارش های خوبی داشتیم به طوری که بعد ازظهر دیروز تهران هشت دهم میلیمتر، چیتگر ۲ میلیمتر و شمیرانات ۱.۶ میلیمتر بارش داشت.

وی ادامه داد: امروز و فردا هم سامانه بارشی همچنان در شمال غرب، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس در غرب کشور ، البرز، مناطق سواحل دریای خزر، بخش هایی از مرکز کشور، غرب یزد و استان کرمان فعال است و در بسیاری از مناطق رگبار، رعد و برق و وزش باد را به همراه خواهد داشت.

حقیقت گفت: شدت بارش ها امروز در استان های آذربایجان غربی، جنوب و غرب آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال فارس و کرمان خواهد بود.

وی افزود: فردا فعالیت این سامانه در مناطق ذکر شده کمتر می شود اما ادامه دارد و روز جمعه این سامانه تضعیف می شود و بیشتر به مناطق غرب و شمال غرب کشور محدود می شود که بارش های پراکنده را در پی خواهد داشت.

هفته بارشی خوبی در پیش است
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: به نظر می رسد هفته آینده هم از لحاظ بارشی هفته خوبی باشد اما چون سیستم های بهاری بسیار زودگذر هستند و تغییرات زیادی در آنها رخ می دهد از این رو امروز درباره سامانه جدید صحبت کردن زود است.

گرمترین و سردترین نقاط کشور / وضعیت هوای تهران
وی اظهار داشت: دیروز اهواز و شوش با ۴۳ درجه گرمترین و امروز صبح لاله زار در کرمان و فیروزکوه در استان تهران با ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مناطق کشور بودند.

حقیقت گفت: بیشینه دمای دیروز تهران دیروز ۲۷ و کمینه امروز صبح ۱۷ بود و برای امروز و فردا هم انتظار بارش را در تهران داریم که بر اساس آن هوا نسبت به روز گذشته حدود دو درجه خنک تر و به ۲۵ درجه می رسد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: اما از روز جمعه به بعد روند افزایش دما را در پایتخت خواهیم داشت که تا اواسط هفته آینده این افزایش تدریجی دما ادامه دارد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcgtu93.ak9yq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما