تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب : 69704
باید همه مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ طرح‌های جایگزین تأمین آب شرب را باجدیت وسرعت بدون وقفه دنبال کنند.
تخصیص آب شرب از سد زاینده‌رود حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است
به‌گزارش زیست آنلاین،  از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، در جمع مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ گفت: تخصیص آب شرب به اصفهان به ۵.۵ متر مکعب رسیده در حالی‌که این رقم در مدت مشابه  سال گذشته ۱۱.۵ مترمکعب بود؛ لذا با تخصیص ۵.۵ متر مکعب آب شرب برای ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا، همه مردم در سطح استان باید مصرف خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

با اشاره به افت فشارآب در مناطق مختلف شهر اصفهان گفت: تنها ساکنان شهر اصفهان نیستند که با افت فشار و قطعی آب در طول شبانه روز مواجه می‌شوند بلکه این امر برای تمام مشترکین ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا که تحت پوشش طرح آبرسانی قرار دارند به وقوع پیوسته است.

وی به دیگر روش‌های تأمین آب شرب در اصفهان بزرگ پرداخت و خاطرنشان ساخت: باید همه مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ طرح‌های جایگزین تأمین آب شرب را باجدیت وسرعت بدون وقفه دنبال کنند.

امینی افزود: عملیات حفر چاه‌ها در استان باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد هیچ مانعی قابل قبول نیست همچنین اجاره چاه‌ها از مردم و دیگر دستگاه‌ها به ویژه شهرداری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اجاره چاه‌ها را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: حتی اگر شده روزی یک ساعت چاه آب با کیفیت از افرادی که دارای چاه هستند باید اجاره کرد تا منبع آبی به‌غیر از آب طرح در نظر گرفته باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان به کیفیت وسلامت آب شرب اشاره کرد و افزود: چاه‌های که شناسایی می‌شوند باید از لحاظ شیمیایی و میکروبی مورد تأیید قرار گیرند به گونه ایی که مقرر شد هرچه سریع‌تر تجهیزات لازم در این زمینه فراهم شود.

وی شناسایی منابع جایگزین را حیاتی خواند و بیان داشت: در این شرایط یک لیتر بر ثانیه آب هم برای ما بسیار ارزشمند است پس تمام تلاشها به‌صورت شبانه روزی برای شناسایی منابع جدید باید انجام شود تا بتوانیم حداقل ۲ متر مکعب آب از طریق منابع جایگزین تأمین کنیم.

امینی از مردم خواست با مدیریت مصرف، مسئوالان امر را در تأمین آب شرب همراهی کنند، اظهار داشت: این روزها مردم باید بدانند که حجم ذخیره سد زاینده‌رود بسیار محدود است و تأمین آب شرب مردم هم به حجم ذخیره سد زاینده‌رود بستگی دارد، پس مردم ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا طرح آب رسانی اصفهان بزرگ باید مصرف آب را مدیریت کنند./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcfjedv.w6d1xagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما