تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 69646
موسسه‌های و شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظف شدند در ۲ سال حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.
تامین برق مصرفی از انرژی‌های تجدیدپذیر
به گزارش زیست آنلاین،  هیات وزیران شهریورماه پارسال طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن، وزارتخانه ها، موسسه‌های و شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظف شدند در ۲ سال حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

بر اساس این مصوبه، وزارت نیرو موظف است تعرفه برق مصرفی را براساس نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تعیین کند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ امروز (سه شنبه) در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: در صورت بی توجهی دستگاه‌های مشمول این مصوبه، ۲۰ درصد از تعرفه برق مصرفی آن‌ها از نیمه دوم سال ۹۷ با نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تعیین می‌شود.

به گفته حسین صبوری، اگر وزارتخانه ها، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی تا نیمه دوم امسال حداقل ۲۰ درصد از برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین نکنند، ۲۰ درصد از برق مصرفی آن‌ها با قیمتی حدود ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه می‌شود.

وی در پاسخ این سوال که هم اکنون چه میزان از انرژی دستگاه‌های اجرایی از محل انرژی‌های خورشیدی تامین می‌شود، گفت:: آمار دقیقی از میزان مصرف انرژی خورشیدی در دستگاه‌های اجرایی در دسترس نیست.

هم اکنون به طور میانگین هر کیلووات ساعت برق ۱۱۰ تومان محاسبه می‌شود./ منبع:  برق نیوز

https://zistonline.com/vdcaiini.49noy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما