تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 69631
۲۴۰ میلیون مترمکعب آب برای تامین آب بیش از هزار کیلومتر نهر کشاورزی از سد سپیدرود رها سازی شد.
۲۴۰ میلیون متر مکعب آب از سد سپیدرود رهاسازی شد
به‌‌گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، کاظم لطفی در این باره گفت: ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب برای آبگذاری بیش از هزار کیلومتر از انهار کشاورزی از هشتم اردیبهشت تاکنون از سد سپیدرود رهاسازی شد.

وی افزود: این میزان آب رهاسازی شده ۱۷۱ هزار هکتار از زمین‌های مناطق جلگه ای در شهرستان های لنگرود، سیاهکل، آستانه اشرفیه، رشت، فومن، صومعه سرا، ماسال و شفت را آبیاری کرد.

وی گفت:‌ آب‌گذاری کانال های کشاورزی در مناطق مختلف به صورت تناوبی، هر ۸ روز آبگذاری  چهار  روز قطع انجام می شود. 

 مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه آبگذاری تناوبی کانال های کشاورزی از ابتدای همین هفته آغاز شد و تا پنج  مرداد ادامه دارد گفت: از امروز آبگذاری تناوبی کانال های مناطق شرقی استان آغاز و پایان همین هفته کانال سنگر و بخش مرکزی آبگذاری خواهد شد.

لطفی افزود: این شرکت آب مصرف شده را که به رودخانه‌ها سرازیر می‌شود، توسط ایستگاه های پمپاژ بازچرخش کرده و دوباره به کانال های کشاورزی برمی‌گرداند.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در خصوص حجم مخزن سد سفیدرود گفت: تا کنون ۸۷۰ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود ذخیره شد که نسبت به سال گذشته ۱۸۰ میلیون متر مکعب کاهش دارد و ادامه داد: بنابر گزارش هواشناسی میزان بارش در سال آبی جاری در استان نسبت به بلند مدت ۲۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی به نشاء کاری ۵۵ درصد اراضی شالیزارهای استان براساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی اشاره نمود و تأکید نمود با توجه به رهاسازی آب سد سفید رود به کشاورزان عزیز توصیه می شود جهت مدیریت بهینه مصرف منابع آبی از تمامی ظرفیت های موجود و رعایت تقویم زراعی عملیات نشاء کاری را تا پایان اردیبهشت ماه انجام دهند./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcezp8p.jh8oxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما