تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 69615
همایش منطقه‌ای «مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک» در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان برگزار شد.
مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک
به گزارش زیست آنلاین، علی مهدی پور در همایش منطقه‌ای «مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک» که در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث پدافند غیرفعال اظهار کرد: انتخاب عنوان این موضوع، اقدامی پدافندی در راستای پیش‌بینی و پیشگیری است. در صنعت پدافند زیستی حوزه‌های تهدیدات زیستی که در کشور با آن مواجه هستیم به عنوان بحث عمومی زیستی و حوادث زیستی به آن پرداخته می شود.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور افزود: تهدیدات زیستی از تهدیدات انسان ساز است و توسط جریان خاصی صورت می‌گیرد. حوادث تهدیدات زیستی عامدانه از طرف حوادث خاص آغاز نمی شود و ممکن است بعد از یک حادثه طبیعی،تبدیل به حوادث زیستی شوند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات مصنوعی و ساختگی زیادی را در نقاط مختلف جهان مشاهده کرده‌ایم،اظهار کرد: آنچه امروز با آن سروکار داریم چرخه پدافند زیستی است که باید به صورت اقدامات دسته جمعی و کار جمعی به آن پرداخته شود.

مهدی پور افزود: تهدیدات زیستی اپیدمی گسترده ناشناخته‌ای است که ممکن است به صورت بیماری‌های آنفولانزا ناشناخته بروز کند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع تهدیدات زیستی و مشاهده انواع آن در نقاط مختلف جهان تصریح کرد: در این راستا ما باید سه فعالیت دفاعی خود شامل رصد و تقویت زیرساخت‌ها، توسعه‌ اقدامات مربوطه و تقویت حوزه‌های تخصصی را در دستور کار خود قرار دهیم.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور در پایان گفت: در  سال ۸۸ دو برنامه ریزی در شورای امنیت ملی بررسی و طرح جامع نظام میکروبی کشور تدوین و در سال ۹۲ قرارگاه پدافند غیرعامل کشور راه اندازی شد./ منبع:  ایسنا

https://zistonline.com/vdcgn393.ak9yq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما