تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 69611
این جزیره اداره آب و فاضلاب ندارد این در حالی است که تاکنون پیگیری های زیادی برای استقرار این اداره در خارگ انجام شده است.
حل مشکل فاضلاب جزیره خارگ باید به طور جدی پیگیری شود
به گزارش زیست آنلاین، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در نشست هم اندیشی مشکلات جزیره خارگ افزود: میزان دریافتی جزیره خارگ در ارتباط با عوارض آلایندگی و ارزش افزوده در مقطع کنونی بسیار اندک است.

وی بیان کرد: در این ارتباط استانداری و امور مالیاتی بوشهر می توانند با هم افزایی و همکاری درون استانی برای افزایش اعتبارات عوارض آلایندگی و ارزش افزوده شهرداری خارگ تلاش کنند.

حسنوند ادامه داد: حل مشکل فاضلاب جزیره خارگ نیز از مواردی است که به طور جدی آن را پیگیری می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: این جزیره اداره آب و فاضلاب ندارد این در حالی است که تاکنون پیگیری های زیادی برای استقرار این اداره در خارگ انجام شده است.

مهدی باقری افزود: در سال ۱۳۸۷ طرح ناتمام فاضلاب جزیره خارگ را وزارت نفت با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا کرد که تاسیسات احداثی آن به دلیل نبود متولی مشخص اکنون در معرض فرسودگی قرار دارد.

وی اضافه کرد: مشخص شدن متولی برای این طرح می تواند به ساماندهی وضعیت فاضلاب جزیره خارگ کمک کند.

باقری اظهار داشت: سال گذشته با توجه به قانون تجمیع، عوارض دریافتی شهرداری خارگ در ارتباط با حق آلایندگی و ارزش افزوده تنها ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بود که با توجه به ظرفیت های فراوان در این جزیره این اعتبار بسیار ناچیز است و باید زمینه افزایش آن فراهم شود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران نیز در این نشست گفت: ۵۰ درصد از آب مصرفی جزیره خارگ و بخشی از برق آن توسط این شرکت تامین می شود.

سید پیروز موسوی افزود: پس از تهران و اصفهان، خارگ سومین شهر کشور است که با تلاش های شرکت پایانه های نفتی ایران تفکیک پسماندهای شهری آن به طور کامل انجام می شود.

جزیره خارگ با ۲۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس قرار دارد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdccseqe.2bqos8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما