تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 69610
بهترین راه جبران خسارت های وارد شده به کشاورزان، عضویت آنان در صندوق بیمه کشاورزی و استفاده از اعتبارات آن در زمان وقوع حادثه است.
راه جبران خسارات کشاورزان عضویت در صندوق بیمه است
به گزارش زیست آنلاین، محمد فرید لطیفی در کارگروه مخاطرات کشاورزی قم در سازمان جهاد کشاورزی این استان، افزود: مهمترین راهبرد ستاد مدیریت بحران کشور برای جبران خسارت های وارد شده در حوادث، توسعه صندوق های بیمه از جمله بیمه کشاورزی است و برای تحقق این هدف باید تمام بهره برداران، فعالیت خود را بیمه کنند.
وی بیان کرد: بهره برداران بخش کشاورزی در صورتی می توانند از دولت تقاضای جبران خسارت های خود را داشته باشند که از قبل محصول و زمین خود را بیمه کرده باشند، در غیر این صورت نمی توان اعتبار مورد نیاز آنان را از بخش های دیگر تامین کرد.
لطیفی با اشاره به این که توسعه بیمه در اولویت برنامه های کشور قرار دارد، گفت: ما باید بتوانیم حوادث را قبل از وقوع، شناسایی کنیم و پیشگیری لازم را انجام دهیم و در این ارتباط لازم است تمام اماکن مسکونی بیمه شوند و ساخت و سازها برمبنای استانداردهای جهانی انجام گیرد.
وی گفت: برای مقابله با آسیب های ناشی از مخاطرات طبیعی در بخش کشاورزی باید کشاورزان را با اصول پیشگیری آشنا و از فناوری های نوین استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های دولت برای کمک به بهره برداران بخش کشاورزی، افزود: ستاد مدیریت بحران کشور در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان از منابع خود را برای توسعه صندوق های بیمه و افزایش اعتبارات آن اختصاص داد.
لطیفی با بیان این که پرداخت خسارت های وارد شده به کشاورزان در حد توان دولت جریان دارد، ادامه داد: اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای تامین علوفه مورد نیاز عشایر کشور و ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت واکسن مقابله با بیماری دامی تب برفکی در ایران، از دیگر اقدام هایی بود که در سال ۹۶ برای کمک به بهره برداران بخش کشاورزی و دامپروری صورت پذیرفت./ منبع: دهقان نیوز

https://zistonline.com/vdcbg0b0.rhb98piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما