تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 69606
براساس گزارش مرکز آمار و خدمات فناوری وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۷۶۰ هزارتن گندم وارد سامانه بانک کشاورزی شده است که با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت غله قرار است در مرحله اول ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شود.
یک میلیون و 240 هزارتن گندم از کشاورزان 6 استان خریداری شده است
به گزارش زیست آنلاین، اسماعیل اسفندیاری‌پور مجری طرح گندم، درباه آخرین وضعیت تولید گندم، اظهار کرد: در هفته اخیر طی بازدیدی که از مناطق غرب و شمال غرب اقلیم سرد داشتم، عملکرد تولید در این مناطق بسیار مطلوب است و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که امسال میزان تولید و خرید گندم در مقایسه با سال زراعی گذشته افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه گندم در ۶ استان در حال برداشت است، افزود: تاکنون از استان سیستان و بلوچستان ۲۰ هزارتن، خوزستان بیش از ۹۰۰ هزارتن، بوشهر ۱۵ هزارتن، مناطق جنوبی جیرفت و کهنوج در استان کرمان ۹۷ هزارتن، ایلام ۹۶ هزارتن، فارس ۸۰ هزارتن و هرمزگان ۳۵ هزارتن گندم خریداری شده است.

اسفندیاری‌پور با بیان اینکه برآورد ما از تولید گندم برای امسال ۱۳.۴ میلیون تن است، گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۲۴۰ هزارتن گندم از کشاورزان این ۶  استان تحویل مراکز دولتی داده شده است که در صورت تحقق این میزان، در سال ۹۷ نیازی به واردات نخواهیم داشت.

مجری طرح گندم ادامه داد: براساس گزارش مرکز آمار و خدمات فناوری وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۷۶۰ هزارتن گندم وارد سامانه بانک کشاورزی شده است که با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت غله قرار است در مرحله اول ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی درباه آخرین وضعیت بارندگی در مناطق گرمسیری، اظهار کرد: اگرچه بارندگی در مناطق گرمسیری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد و دوره بلند مدت ۳۵ تا ۳۶ درصد کاهش داسته است، اما میزان برداشت نسبت به سال زراعی گذشته یکسان است و مزارع از وضعیت مطلوبی برخوردار است./ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

https://zistonline.com/vdcg3393.ak9yz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما