تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 69532
اقتصاد شمال کشور ایران به توریسم و کشاورزی وابسته است و صنعت چندانی در این بخش از ایران دیده نمی‌شود؛ توسعه خزر اساس اقتصاد این منطقه را تغییر می‌دهد.
اقتصادی بودن توسعه و تولید از خزر
به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محسن دلاویز برگزاری سالانه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را فرصتی مغتنم دانست تا از این طریق دستاوردها و محصولات شرکت های توانمند در حوزه ها و بخش های مختلف توسط  متخصصان و کارشناسان مورد بررسی، ارزیابی و بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اهداف و برنامه های کاری شرکت نفت خزر در سال جدید تصریح کرد: اقدامات اجرایی جهت انجام فعالیت‌های مشترک نفتی بین ایران و آذربایجان در خزر شروع شده است و از سوی دیگر، تفاهم نامه امضا شده با شرکت ORG نروژ برای مطالعه چند بلوک در بخش جنوبی دریای خزر با شرکت ملی نفت ایران، با جدیت توسط گروه های تخصصی در داخل شرکت نفت خزر و دیگر مدیریت های مرتبط در سطح شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است.

دلاویز افزود، خزر جای بکر و مهمی برای ایران است و همان طور که وزیر نفت هم گفته است نگاه ما به خزر یک نگاه راهبردی و ملی است؛ در سال‌هایی که ایران از توسعه خزر بی‌بهره بود، کشورهای همسایه ما برداشت‌های خوبی از خزر داشتند. بنابراین با قاطعیت می‌گویم که توسعه در خزر قطعا اقتصادی است و ما برای توسعه نیاز به جذب سرمایه‌گذار خارجی داریم.

مدیرعامل شرکت نفت خزر با بیان اینکه اولویت ما برای توسعه خزر، جذب سرمایه و توجه به مسائل زیست محیطی است، اظهار کرد: با توجه به این‌که باید در آب‌های عمیق حفاری انجام دهیم، نیازمند تکنولوژی خاصی هستیم و از آنجا که در آب‌های خزر محصور هستیم توجه به مسائل زیست محیطی در برداشت از خزر از اولویت‌های اصلی خواهد بود که حتما باید رعایت شود.

دلاویز با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی گفت: همان‌طور که می‌دانید اقتصاد شمال کشور ایران به توریسم و کشاورزی وابسته است و صنعت چندانی در این بخش از ایران دیده نمی‌شود؛ توسعه خزر اساس اقتصاد این منطقه را تغییر می‌دهد.

وی افزود: تاسیسات عظیم نفتی با سرمایه‌گذاری هنگفتی که در این منطقه ایجاد می‌شود منجر به تقویت بخش خصوصی و اشتغال غیرمستقیم در این حوزه می‌شود که در دل خود تقویت بخش خصوصی، تقویت پیمانکاران و حمایت از ساخت داخل را به همراه دارد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcewn8p.jh8oxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما