تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 69418
زیست آنلاین: قیمت برق در مکان هایی که مقدار قابل توجهی از انرژی های تجدید پذیر را تولید می کردند به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.
انرژی های تجدید پذیر ارزان برق گران تری تولید کردند
به گزارش زیست آنلاین، در طول سال های اخیر رسانه ها مستقیما مقالاتی درباره کاهش قیمت پنل های خورشیدی و توربین های بادی منتشر کردند و اشاراتی به ارزان بودن قیمت انرژی های تجدید پذیر داشته اند.
اما این نکته بسیار مهم است که بدانیم چرا با وجود انرژی تجدید پذیر خورشیدی و بادی ارزان، برق با قیمت های بالاتر تر تولید شده است.
بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، قیمت انرژی خورشیدی در هر وات ۷۵ درصد و قیمت  انرژی بادی ۵۰ درصد کاهش یافته است و به طور کلی، می توان گفت،  توسعه انرژی خورشیدی و باد از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶، حدودا ۵۱ درصد افزایش داشته است.
با این حال، قیمت برق در مکان هایی که مقدار قابل توجهی از انرژی های تجدید پذیر را تولید می کردند به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و این سوال را به وجود آورد که اگر پنل های خورشیدی و توربین های بادی بسیار ارزان تر از منابع دیگر هستند،  چرا قیمت برق به جای کاهش، افزایش یافت؟
یک فرضیه این بود که در حالی که برق تولید شده  از خورشید و باد ارزان تر است، دیگر منابع انرژی مانند زغال سنگ، انرژی هسته و گاز طبیعی گران تر می شوند، و این امر ممکن است موجب افزایش کلی قیمت برق شده باشد.
اما نکته مهم و قابل ذکر آن است که، در ایالات متحده، قیمت گاز طبیعی در سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ به علت انقلاب شکست خورده ۷۲ درصد کاهش یافت. در اروپا نیز قیمت گاز طبیعی در همین مدت به کمتر از نصف کاهش یافت، علاوه بر آن، در آن دوره، قیمت انرژی هسته ای و زغال سنگ نیز کاملا ثابت و بدون نوسان بود.
بنابراین فرض دیگر، آن است که  بسته شدن کارخانه های هسته ای و رکود موجود در بازار ممکن است سبب افزایش قیمت های برق شده باشد.
این واقعیت که رهبران انرژی هسته ای Illinois (یکی از ایالات آمریکا)، فرانسه، سوئد و کره جنوبی از ارزان ترین برق جهان بهره مند هستند، می تواند این فرضیه را اثبات کند. / منبع: forbes

https://zistonline.com/vdch6kn-.23nwzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما