تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 69404
روز زمین بهانه ای است برای یادآوری حفاظت از سیاره زمین. در این روز سایت جهانی بنیاد آب زیرزمینی به راه هایی برای حفاظت از منابع آب زیرزمنی اشاره کرده است.
شش راه حفاظت از آبهای زیرزمینی در روز زمین
به گزارش زیست آنلاین، روز زمین بهانه ای است برای یادآوری حفاظت از سیاره زمین. در این روز سایت جهانی بنیاد آب زیرزمینی به راه هایی برای حفاظت از منابع آب زیرزمنی اشاره کرده است. 
آب زیرزمینی یکی از اجزای مهم چرخه آب است. بیش از نیمی از آب آشامیدنی ایالات متحده آمریکا از منابع آب زیرزمینی تامین میشود. منبع آبی که یکی از مهمترین منابع تامین غذا و کشاورزی در جهان است. هر چیزی که در روی سطح زمین اتفاق می افتند میتواند در زیرزمین نیز تاثیر داشته باشد.  
بنابراین در روز زمین، به تغییری که شما میتوانید در زندگی روزمره خود ایجاد کنید و بر آب های زیرزمینی تاثیرگذار باشد فکر کنیم. در اینجا برای کمک به محافظت و نگهداری از آبهای زیرزمینی چند ایده پیشنهاد می شود:

۱-بیشتر یاد بگیریم. در مورد منابع آب آشامیدنی بیشتر اطلاعات بدست بیاورید. ببینید منبع آب زیرزمینی مصرفی خود از منابع آب سطحی است یا از آب زیرزمینی و یا هردو. اگر شما صاحب یک چاه خصوصی هستید، ببینید آخرین باری که آب چاه را از لحاظ کیفی آزمایش کرده اید چه زمانی بوده است. 

۲-بررسی تلا شها و اقدامات حفاظت فعلی. دقت کنید چه اتفاقی ممکن است در جامعه شما رخ دهد. در مورد برنامه های حفاظت از منابع آب زیرزمینی در منطقه خود اطلاعات بدست آورید. (اگر هیچ تیمی و تشکل مردمی در شهر و یا محل زندگی شما وجود ندارد؛ اکنون زمان خوبی برای آغاز فعالیت های حفاظت از منابع آب زیرزمینی توسط شماست)

۳-حفظ آب در تمام خانه محیط خانه خود. حمام را تا ۵ دقیقه کاهش دهید. فقط زمانی ماشین ظرفشویی و لباسشویی را روشن کنید که کاملا ظرفیت آن پر باشد. کلیه شیرآلات را از لحاظ نشت و چکه کردن چک کنید. آب را هنگام مسواک زدن و ریش تراشیدن هدر ندهید.  

۴-آب را در حیاط منزل خود حفظ کنید. فقط گیاهان را در صورت لزوم آب بدهید و گیاهان مقاوم به خشکسالی را در فضای سبز حیاط خود بکارید. اگر به چمن ها آب میدهید، آبیاری عمقی انجام دهید، ولی به ندرت. اگر سیستم آب پاش دارید، سنسور باران را به آن اضافه کنید. 

۵-مدیریت مسئولیت پذیری مواد شیمیایی. هنگام استفاده از کودهای شیمیایی و آفت کش ها در حیاط منزل خود اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های ارائه شده را به خوبی اجرا می کنید. همیشه مواد شیمیایی باقی مانده را با براساس ضوابط مدیریت پسماندها دفع کرده و از دفن  آنها در باغ خانه جلوگیری کنید. 

۶-به دیگران بگویید. با همسایگان خود در مورد تغییر شیوه های آبیاری صحبت کنید. درباره روش های کاهش مصرف آب، جمع آوری سایت های سبز و به اشتراک گذاری آنها با دوستان و همکاران تان صحبت کنید. / منبع: groundwaterfoundation

 

https://zistonline.com/vdcc00qe.2bqox8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما