تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب : 69398
در راستای صیانت از منابع آبی تعداد ۱۰۴ حلقه چاه غیر مجاز طبق دستور قضایی توسط شرکت آب منطقه ای استان مسدود و تعداد ۴۳۸دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شده است.
۱۰۴حلقه چاه غیرمجاز به دستور قضایی مسدود شد
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور،دادخدا سالاری گفت: از سال گذشته تا کنون یک هزار و ۹۴۶فقره چاه غیرمجاز توسط شرکت آب منطقه ای در استان کرمان از شناسایی شده است.

دادستان کرمان با هشدار به اینکه آبهای سطحی ما با بحران جدی روبرو است و وضعیت آبهای زیر زمینی نیز بسیار نامناسب است، تعداد چاه‌های پر و مسلوب‌المنفعه شده در استان کرمان طی سه سال گذشته را ۳هزار و ۵۳۳ اعلام کرد و افزود: طی این مدت ۷۵۵ مورد تقلیل بهره‌برداری از چاه‌های مجاز دارای اضافه برداشت داشته ایم.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: صیانت از منابع آب نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که در این خصوص نیز مشارکت همه افراد و دستگاه‌ها ضروری است و عزم همگانی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد:دستگاه قضائی به عنوان حافظ منابع و منافع مردم با استفاده از ظرفیت قضایی خود در صیانت از منابع آب وارد مقوله حفظ و صیانت از منابع آبی شده است.

سالاری با اشاره به اینکه امروز موضوع آب به لحاظ اهمیت به یکی از مسائل مهم کشور تبدیل شده است، تاکید کرد: معضل آب و بحران آب به عنوان یک معضل اجتماعی صرف مطرح نیست و به عنوان یک بحث امنیتی مطرح می شود.

این مقام قضائی با اشاره به مصرف بخش عمده منابع آبی در حوزه کشاورزی، گفت: راندمان آب در این حوزه نیز پائین است و در این راستا بایداستفاده از شیوه های نوین آبیاری با سرعت بیشتری انجام شود./ منبع: تسنیم

https://zistonline.com/vdcevx8p.jh8ooi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما