تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 69388
متاسفانه بخش انرژی با وجود اقدامات صورت گرفته در بهینه سازی مصرف در حوزه عرضه و تقاضا از وضعیت رضایت بخشی برخوردار نیست.
 در حوزه انرژی استارتاپ‌های زیادی وجود ندارد
به گزارش زیست آنلاین، سیروس وطن‌خواه روز شنبه در گردهمایی شتاب دهنده‌ها و استارتاپ‌های حوزه انرژی، این حوزه را در توسعه پایدار کشور بسیار با اهمیت دانست و گفت:متاسفانه بخش انرژی با وجود اقدامات صورت گرفته در بهینه سازی مصرف در حوزه عرضه و تقاضا از وضعیت رضایت بخشی برخوردار نیست.
دبیر ستاد توسعه فناوری های انرژی معاونت علمی با اشاره به پیشرفت های فناوری‌ در دنیا در بخش بهینه سازی مصرف انرژی گفت: با ایجاد این فناوری های نوین بنیادهای فکری و اجرایی کسب و کارها تغییرات زیادی داشته است.
وطنخواه همچنین با اشاره به اثرات فناوری اطلاعات در کسب و کارهای جدید اظهار کرد:این فناوری‌ها انگاره‌های ذهنی را تا حدود زیادی تغییر داده است، به طوری که امروز آی تی و سایر فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، تغییرات اساسی ایجاد کرده است.
وی در ادامه، با اشاره به اینکه حدود ۲۰ درصد تلفات انرژی در کشور مربوط به بخش مسکن است، این بخش را به دلیل حضور بخش زیادی از مردم بطور جدی نیازمند تزریق فناوری های مختلف برای شکل گیری صرفه جویی و بهینه سازی مصرف دانست.
وطنخواه با بیان اینکه، امروز حوزه انرژی بر خلاف سایر حوزه ها با بخش های مختلف دولت گره خورده است در عین حال افزود: این در حالی است که کسب و کارهای نوین و خصوصی با مردم سر و کار دارد لذا این نوع کسب و کارها می توانند نقش اثربخشی در بهینه سازی مصرف انرژی ایفا کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های انرژی معاونت علمی در ادامه، مردم، کسب و کارهای نوین و همچنین استارتاپ ها و شتاب دهنده ها را از نقش آفرینان و بازیگران اصلی زیست بوم فناوری و انرژی نام برد.
وی همچنین با اشاره به خلا جدی فعالیت شتاب دهنده‌ها و استارتاپ‌های در حوزه انرژی، از علاقه معاونت علمی به توسعه هرچه بیشتر شتاب دهنده‌ها در بخش‌هایی مانند حمل و نقل، عرضه و تقاضا به منظور بهینه سازی فرآیندها در مصرف انرژی خبر داد.
وی با بیان این که معاونت علمی علاقه‌مند است بخش خصوصی را وارد عرصه‌های انرژی کند؛ اظهار امیدواری کرد: این نشست با تبادل نظرهای صورت گرفته بین شرکت‌ کنندگان نقش مهمی در این عرصه داشته باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی برای تحقق سیاست توسعه شتاب دهنده ها و استارتاپ ها برنامه‌های و ورود افکار جدید در این حوزه برنامه هایی در دست اجرا دارد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcdjs09.yt0nj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما