تاریخ انتشار :شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 69377
۲۵ درصد زباله‌ها قابلیت بازیافت و ۷۰ درصد نیز قابلیت تبدیل به کمپوست را دارد.
 زباله‌ها قابلیت بازیافت و یا تبدیل به کمپوست را دارند
به گزارش زیست آنلاین، یومرث کلانتری روز جمعه در حاشیه برنامه مردمی پاکسازی ارتفاعات پارک ملی سرخه حصار که با شعار «شعار نه به کیسه‌های پلاستیکی» برگزار شد، افزود: زباله طلای کثیف است که باید با تفکیک از مبدا آن، از ضربه زدن این طلای کثیف به محیط زیست و زندگی خود جلوگیری کنیم. 
وی با بیان اینکه ۲۱ دستگاه دولتی درگیر مدیریت پسماند هستند، اظهار داشت: سازمان محیط زیست تنها مسئولیت هماهنگی(دبیرخانه) دراین بخش را برعهده دارد و موفقیت در این زمینه مستلزم همراهی و همکاری مردم و دستگاه های اجرایی مسئول است. 
کلانتری گفت: آلودگی هوا، پسماندها و آب های آلوده سطحی سه چالش عمده زیست محیطی کلانشهر تهران هستند که باید با عزمی ملی برای مقابله با این چالش ها تلاش کنیم. 
وی افزود: برنامه امروز در پاکسازی پارک سرخه حضار یک حرکت مردمی و نمادین برای حفاظت از محیط زیست و رفع آلودگی از فضاهای عمومی و خاک برای استفاده بهینه از این موهبت الهی است. 
کلانتری با اشاره به اینکه دوم اردیبهشت مصادف با روز جهانی زمین است، افزود: جامعه مصرف کننده و دور ریز جامعه مطلوبی نیست و از این منظر هیچ چیز دور ریختنی نیست حتی اگر بخواهیم مصرف کننده باشیم حق نداریم زباله و پسماند خود را در طبیعت رها کنیم. 
به گفته وی، شعار امسال گرامیداشت هفته زمین پاک «سال بدون پلاستیک و نه به کیسه های پلاستیکی» است، چرا که یکی از عوامل عمده آلوده کننده محیط زیست، پلاستیک است./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcbzfb0.rhb9zpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما