تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 69353
زیست آنلاین: انگلستان در حال حاضر، در نظر دارد، انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۵۰ تا ۸۰٪ کاهش دهد.
 دستور کمیته تغییرات اقلیمی انگلستان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
به گزارش زیست آنلاین، Claire Perry وزیر آب و هوای انگلیس و نماینده مجلس اظهار کرد، دولت از سازمان هواشناسی درخواست خواهد کرد که هر چه سریع تر به اصول توافقنامه پاریس در خصوص کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اقدام نمایند.
در اواخر سال گذشته، دولت بریتانیا به طور رسمی از کارشناسان و اقلیم شناسان رسمی خود در کمیته تغییرات اقلیمی (CCC)، درخواست کرد، جهت تشدید اهداف کاهش میزان انتشار کربن، به منظور دستیابی به اهداف بین المللی، برنامه ریزی های لازم را آغاز نمایند.
Perry گفت که در جلسه نشست دولت های مشترک المنافع (CHOGM) که در هفته جاری در لندن برگزار می شود، کمیته تغییرات اقلیمی می تواند در این نشست، از پیامدهای هدف توافقنامه پاریس برای محدود کردن افزایش دمای متوسط جهانی آگاه شود، اولین هدف این کمیته تلاش برای کاهش دما از متوسط افزایش ۲C در سال به ۱.۵C است.
انگلستان در حال حاضر، در نظر دارد، انتشار گازهای گلخانه ای را در سال ۲۰۵۰ تا ۸۰٪ کاهش دهد. این اقدام، از گذشته،
 بر اساس قانون تغییر آب و هوا در دستور کار دولت بریتانیا قرار گرفته شده بود.
در مقایسه با اهداف دولت در کاهش میزان سطح انتشار کربن که به لحاظ فنی در سال ۱۹۹۰و  منطبق با اهداف پاریس برای محدود کردن گرمایش زمین بوده است،  می توان دریافت که درخواست های دولت برای افزایش اهداف ملی خود در راستای اهداف توافق نامه پاریس به منظور کاهش میزان انتشار سالانه، در نیمه دوم قرن بیست و یکم افزایش چشمگیری یافته است.
در مارس ۲۰۱۶ Andrea Leadsom، وزیر انرژی سابق، وعده داده بود که انگلیس برنامه دارد هدف انتشار گازهای گلخانه ای را  به شکل قانون تثبیت کند.
برنامه های بینالمللی تغییرات آب و هوایی (IPCC) به دنبال انتشار پیامی در مورد پیامدهای جهانی انتشار کربن در ماه سپتامبر است.
Perry افزود: به شدت مشتاق است تا ببیند که چگونه کمیته تغییرات اقلیمی انگلیس پس از انتشار این گزارش، این اهداف را برآورده می کند.دولت بریتانیا باید سریعا اقدام کند تا بهترین شانس برای دستیابی به کاهش سریع انرژی را برای کشور به ارمغان بیاورد.
براساس گفته های محققان LSE، می بایست، تا سال ۲۰۲۰ یک هدف جدید در نظر گرفته شود تا همزمان با «مشارکت ملی تعیین شده» به توافقنامه پاریس و مشاوره CCC در مورد بودجه ششم کربن مطابقت داشته باشد.
انگلستان اولین کشوری است که به طور رسمی وعده داده است که یک برنامه جدی را اجرا کند و رای گیری ها نشان می دهد که این حرکت از حمایت عمومی مردم نیز برخوردار است. /منبع: businessgreen

https://zistonline.com/vdcfmmdv.w6d1tagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما