تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 69343
اقیانوس ها مملو از زباله های پلاستیک هستند؛ آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج شده است؛ دیواره بزرگ مرجانی (اقیانوس آرام) درحال نابودی است. باوجود همه این چالش ها، برخی اقدامات مثبت درحال انجام است و هنوز می توان به آینده زمین امیدوار بود.
 هنوز هم می توان به آینده زمین امیدوار بود
به گزارش زیست آنلاین،  باوجود همه چالش های موجود بر روی کره زمین ، برخی اقدامات مثبت درحال انجام است و هنوز می توان به آینده زمین امیدوار بود.

برخی از این اقدامات به شرح زیر است.

برنامه پاکستان برای کاشت ۱ میلیارد درخت تا سال ۲۰۱۸

در کمپین احیای جنگل در استان خیبر پختونخوا (پاکستان) از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیون اصله درخت کاشته شده است. این اقدام به تقویت منابع آب، کاهش فرسایش خاک و وقوع سیلاب، فراهم کردن سکونتگاهی برای حیات وحش، افزایش تولیدات کشاورزی منجر می شود.

با این کار ۵۰۰ هزار موقعیت شغلی (برای کاشت درختان، باغداری، مقابله با مافیای چوب) ایجاد شده است. این استان از جمله نواحی در نظر گرفته شده در چالش بن (Bonn Challenge) است. این چالش در سال ۲۰۱۱ و با هدف احیای ۱۵۰ میلیون هکتار جنگل تا سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

جریمه ۵ پنس برای استفاده از کیسه های پلاستیکی در انگلیس

در سال ۲۰۱۵، انگلیس مبلغ ۵ پنس را به عنوان جریمه استفاده از کیسه های پلاستیکی در فروشگاه های سراسر این کشور تعیین کرد.

فروشگاه ها مبالغ دریافتی برای کیسه های پلاستیکی را به کمپین های محیط زیست اهدا می کنند. به نظر می رسد که این اقدام موثر بوده و باعث کاهش ۳۷ درصدی مصرف کیسه های پلاستیکی تنها یکسال پس از اجرای این طرح در انگلیس شده است.

افزایش تعداد درختان آمریکا نسبت به یک دهه قبل

گزارش منتشر شده از سوی سازمان کشاورزی آمریکا نشان می دهد، باتوجه به شیوه های حفاظت پایدار زراعی، وضعیت جنگل های آمریکا نسبت به دهه های قبل، رو به بهبود است. 

ساخت باغ خانگی با قابلیت تأمین موادغذایی مورد نیاز

یکی از دلایل اصلی جنگل زدایی در جهان، قطع درختان برای کشاورزی است. شرکت IKEA راه حلی برای پیشگیری از قطع درختان ابداع کرده است.

طراحان آزمایشگاه نوآوری این شرکت، طرح Grow Room را معرفی کرده اند که امکان پرورش گیاهان و سبزیجات مورد نیاز را در یک فضای کوچک فراهم می کند.  

شواهدی از ترمیم سوراخ سایه ازن

ناسا در ژانویه ۲۰۱۸ اعلام کرد، بررسی های صورت گرفته توسط ماهواره Aura، نخستین شواهد از ترمیم لایه ازن بر فراز قطب جنوب را ارائه کرد.

بررسی ها نشان می دهد که سطح کلر در جو طی سال های اخیر کاهش یافته است که این مسأله ناشی از ممنوعیت بین المللی استفاده از کلروفلوئوروکربن (CFC) است.

عدم سرمایه گذاری بانک جهانی در حوزه اکتشافات نفت و گاز

دسامبر سال ۲۰۱۷، بانک جهانی گام مهمی را برای مقابله با سوخت های فسیلی اتخاذ و اعلام کرد که از این پس، در حوزه کتشافات نفت و گاز سرمایه گذاری نخواهد کرد.

بانک جهانی پیش از این مبلغ ۱ میلیارد دلار برای اکتشافات این بخش وام پرداخت می کرد. همچنین ۲۸ درصد از مجموع وام های بانک جهانی به حوزه های زیست محیطی تخصیص داده خواهد شد./ منبع: سینا پرس

https://zistonline.com/vdcexx8p.jh8oei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما