تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 69312
تعرفه‌ها به گونه‌ای است که سرمایه گذاران بخش خصوصی، داخلی و خارجی در مقایسه با فرصت‌های مشابه در منطقه علاقه زیادی به واسطه تضمین دولت برای خرید برق تولیدی، نشان داده‌اند.
ظرفیت  انرژی پاک در ایران
به گزارش زیست آنلاین، رضا اردکانیان، وزیر نیرو،  در حاشیه آیین بهره برداری از ۱۰ طرح صنعت برق خراسان رضوی افزود: ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های انرژی پاک در کشور، که بیشتر نیروگاه‌های خورشیدی را شامل می شود، تا پایان دولت دوازدهم چهار هزار مگاوات پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: هر چند ایجاد این میزان ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر در مقایسه با نیاز کشور قابل توجه نیست اما اکنون در آغاز این راه هستیم و به طور یقین باید روشهای تشویقی متناسب را همانند سایر کشورها عملی سازیم.
وی ادامه داد: تعرفه ها به گونه‌ای است که سرمایه گذاران بخش خصوصی، داخلی و خارجی در مقایسه با فرصت‌های مشابه در منطقه علاقه زیادی به واسطه تضمین دولت برای خرید برق تولیدی، نشان داده‌اند.
اردکانیان در ادامه گفت: وزارت نیرو برای رسیدن به هدفهای تولید انرژی پاک و جوابگویی به تعهدات قانونی و کنوانسیون تغییر اقلیم برای کاهش قابل ملاحظه دی اکسید کربن از این طریق و اشتغالزایی در این زمینه، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد./ منبع: انرژی امروز

 

https://zistonline.com/vdcaueni.49no615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما