تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 69302
زیست آنلاین: بانک جهانی تخمین می زند که اگر جنوب صحرای آفریقا دارای توان تولیدی برق باشد، رشد تولید ناخالص داخلی در سراسر منطقه می تواند به میزان ۲٪ سالیانه بیش از نرخ های اقتصاد فعلی باشد.
سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی راه را برای  افریقا باز می کند
به گزارش زیست آنلاین، براساس آخرین تجزیه و تحلیل از Bloomberg New Energy Finance (BNEF) انتظار می رود که گسترش انرژی خورشیدی در سال ۲۰۱۸ همچنان ادامه دار باشد و می تواند از رکورد ۹۸ گیگاوات  در سال ۲۰۱۷ عبور کند.
لازم به ذکر است که بازارهای نوظهور انرژی در حال رشد هستند و در این راستا بازار انرژی خورشیدی آفریقا نیز به سرعت در حال رشد است.
در روزهای پایانی ماه مارس سرمایه گذاری خورشیدی، که تحت تأثیر قیمت های پایین تر برای سیستم های فتوولتائیک و فعالیت های ضعیف تر در برخی بازارها قرار داشت ۱۹٪ کاهش یافت و به ۳۷.۴ میلیارد دلار رسید.
(BNEF) تخمین می زند که معیارهای هزینه سرمایه گزاری جهانی برای هر مگاوات انرژی خورشیدی در سال گذشته به میزان ۷ درصد کاهش یافته است. این درحالی است که، فعالیت در بازارهای نوظهور همچنان در حال رشد است.
در حال حاضر، چین،  بار دیگر بیش از ۴۰ درصد از سرمایه گذاری کل جهان در خصوص انرژی های تجدید پذیر را به خود اختصاص داده است. و پروژه های بزرگی از نظر مالی در مراکش، ویتنام، اندونزی و مکزیک رو به اتمام هستند.
در سه ماهه اول سال، رقابت هزینه ای همچنان در حال بهبود است و تامین مالی پارک های خورشیدی در کشورهای در حال توسعه مشاهده می شود .
بزرگترین پروژه خورشیدی که در اوایل سال ۲۰۱۸ در مراکش به پایان رسید،  شامل ۸۰۰ مگاوات و شامل ترکیبی از پنل های PV و سیستم های حرارتی خورشیدی به همراه ذخیره سازی بود.
بانک های توسعه ای از جمله KfW آلمان و بانک سرمایه گذاری اروپا موافقت کردند که این پروژه را تأمین کنند. این رقم برآوردی نزدیک به ۲.۴ میلیارد دلار هزینه دارد.
بزرگترین تاسیسات متعارف PV که در سه ماهه اول سال تأمین مالی شده بودند، شامل پروژه های  ۷۰۹ مگاوات در هند با هزینه ۶۶۰ میلیون دلار و پروژه ۴۰۴ مگاوات در مکزیک با ۴۹۳ هزینه میلیون دلار بودند.
بانک جهانی تخمین می زند که اگر جنوب صحرای آفریقا دارای توان تولیدی برق باشد، رشد تولید ناخالص داخلی در سراسر منطقه می تواند به میزان ۲٪ سالانه بیش از نرخ های اقتصاد فعلی باشد.
آفریقا به عنوان یک مکان عالی برای انجام پروژه های برق شبکه به شمار می رود و قادر است دسترسی برق ۱.۲ میلیارد نفر از ساکنان آن منطقه را تامین کند.
Allianz که یک شرکت مالی اروپا است و کسب و کار اصلی آن مدیریت بیمه و دارایی است، وام ۱۲۰ میلیون دالاری ۱۲ ساله ای را به صندوق (EAIF) آفریقا داده است و اولین وام دهنده تجاری برای سرمایه گذاری در این صندوق است. تا به امروز ۱.۳ میلیارد دلار در این صندوق سرمایه گذاری شده است و نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار آن نیز در آینده سرمایه گزاری خواهد شد.
Nazmeera Moola، سرپرست درآمد ثابت در صندوق سرمایه گذاری، به نقل از FT می گوید: Allianz شکاف و خلا موجود  را درک کرده و ریسک سرمایه گذاری در آفریقا را به قبول کرده است./ منبع: forbes

https://zistonline.com/vdcj8tem.uqehyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما