تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 69281
زیست آنلاین: با وجود اینکه در حال حاضر، انرژی خورشیدی بیشترین میزان سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است، هنوز  فرصت های قابل توجهی برای رشد انرژی های تجدید پذیر وجود دارد.
صنعت انرژی خورشیدی فرا تر از حد تصور خواهد رفت
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس گزارش جدید برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP)، در سال ۲۰۱۷، انرژی خورشیدی،  بیشترین میزان سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است. می توان گفت تولید این انرژی در مقایسه با زغال سنگ، گاز و هسته ای، پیشتاز بوده است.
در این گزارش بیان شده است که سرمایه گذاری جهانی در انرژی خورشیدی ۱۸ درصد افزایش یافته و به ۱۶۰.۸ بیلیون دلار رسیده است که در این خصوص چین بیش از نیمی از میزان تولیدی، یعنی ۹۸ گیگاوات را در اختیار دارد.
در سال گذشته انرژی خورشیدی ۵۷ درصد از تمام انرژی های تجدید پذیر را به خود اختصاص داده بود و بیش از ۱۰۳ میلیارد دلار از مجموع  ۲۷۹.۸ میلیارد سرمایه گذاری در آن صورت گرفت. 
در سال ۲۰۱۶ به طور کلی ۱۴۳ گیگاوات برق تجدید پذیر تولید شد که این میزان در سال گذشته به رقم ۱۵۷ گیگاوات رسید. 
گزارش های جهانی در خصوص سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر  که در سال ۲۰۱۸ توسط UNEP و Bloomberg New Energy Finance منتشر شده است حاکی از آن است که با کاهش هزینه های انرژی خورشیدی و تا حدودی انرژی بادی، همچنان  توسعه فن آوری های تجدید پذیر ادامه خواهد داشت.
گزارش جداگانه ای از آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر اعلام کرده است که ظرفیت تولیدی انرژی های تجدید پذیر، ۸.۳ درصد افزایش یافته است. علاوه بر رشد سریع بازار خورشیدی، ظرفیت تولید برق بادی نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.
Nils Stieglitz، رئیس دانشکده امور مالی و مدیریت فرانکفورت اظهار کرد: "جهان ظرفیت خورشیدی بیشتری نسبت به نیروگاه های زغال سنگ، گاز و نیروگاه های هسته ای در اختیار دارد." این امر نشان می دهد که ما در حال حرکت هستیم و این واقعیت را پذیرفته ایم که در خصوص تولید و گسترش انرژی های تجدید پذیر، هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد. / منبع: forbes

https://zistonline.com/vdcfy0dv.w6d1cagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما