تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 69253
زیست آنلاین: تغییر اقلیم نشان دهنده تغییرات و پی آمد های غیر عادی و مخرب در الگوهای مورد انتظار آب و هوایی است و اغلب منشا انسانی داد.
یکی از تاثیرات تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین: از آنجا که آب و هوای جهانی یک سیستم پیچیده است و شامل فاکتور های بیشماری می باشد که مانند چرخه به هم متصل هستند، تاثیرات تغییر آب و هوایی در همه جا احساس می شود و رد پای خود را بر جای خواهد گذاشت.
در این میان یکی از مهم ترین تغییر آب و هوایی، ذوب شدن یخ ها است که تاثیرات آن عبارتند از:

بالا آمدن سطح دریاتغییرات اقلیمی، باعث افزایش سطح دریا می شود. میانگین سطح دریا در سراسر جهان در ۱۰۰ سال گذشته حدود ۸ اینچ (۲۰ سانتی متر) افزایش یافته است. دانشمندان علوم آب و هوایی پیش بینی می کنند که این مورد، در ۱۰۰ سال آینده به عنوان بخشی از تأثیرات مهم تغییرات آب و هوایی، بیشتر و سریعتر خواهد بود.
شهرهای ساحلی مانند نیویورک در حال حاضر شاهد افزایش شمار رویدادهای سیل هستند و تا سال ۲۰۵۰ بسیاری از این شهرها ممکن است، برای زنده ماندن، نیاز به مهاجرت داشته باشند.
اگرچه برآورد ها متفاوت هستند، اما انتظار می رود که در آینده نه چندان دور، سطح دریا به میزان ۱ تا ۴ فوت (۳۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر) افزایش یابد، که این موضوع می توند به اندازه کافی برای ایجاد سیل در بسیاری از کشورهای خطرناک باشد.
اگر یخ های سطح گرینلند و یا یخ های طبقه ای از یخ قطب جنوب سقوط کند، سطح دریا می تواند تا حدود ۲۰ فوت (۶ متر) افزایش یابد، به عنوان مثال، قسمت های زیادی از فلوریدا، ساحل خلیج، New Orleans و Houston را از بین خواهد برد.

باران ها و طوفان های قوی ترشرایط خاصی که بارندگی را تولید می کنند تغییر نخواهد کرد، اما تغییرات آب و هوایی بر میزان آب موجود در جو تاثیر می گذارد و باعث می شود که باران های شدید و طوفان های گرم، از عوامل ثابت این تغییر باشند.
این امر به حدی جدی است که امروزه، ایالت متحده آمریکا، در این خصوص بیمه تعیین کرده است، و این موضوع نشان می دهد، صنعت بیمه کاملا متقاعد شده است که تغییرات آب و هوایی باعث افزایش سطح دریا و افزایش تعداد طوفان و سیل های بزرگ می شود. / منبع: warmheartworldwide

https://zistonline.com/vdcexw8p.jh8oni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما