تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 69161
طی ۲۴ ساعت آینده احتمال خیزش گردوخاک در از دو سو یعنی وزش بادهای جنوبی در کشور و خیزش گردوخاک از عراق در ۱۰ استان وجود دارد.
گردوخاک ۱۰ استان را در برمی‌گیرد
به گزارش زیست آنلاین، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، اعلام کرد: در اواخر وقت امروز شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده باران در مناطقی از شمال غرب و غرب خواهیم بود.

وی افزود: طی امروز و فردا برای غالب نقاط کشور، جوی نسبتاً آرام و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد وزش باد شدید جنوبی در استا‌ن‌های آذربایجان‌ها، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهیم بود که به همین علت احتمال خیزش گردوخاک شدید و وارد آمدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی استان‌‌های ذکر شده وجود دارد.

وظیفه اظهار کرد: در همین مدت زمان، وزش باد شدید در کشور عراق نیز پدید می‌آید که به همین دلیل احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان‌های غرب و جنوب غرب اعم از خوزستان، کرمانشاه و ایلام وجود دارد.

وی افزود: از عصر روز پنجشنبه شاهد ورود سامانه بارشی به کشور خواهیم بود که پیامد آن بارش باران و وزش باد در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز، شمال، سواحل خزر و مرکز کشور خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از عصر روز جمعه شاهد شمالی شدن جریانات در نیمه شمالی کشور خواهیم بود که به همین سبب کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در نوار شمالی و سواحل خزر خواهیم بود.

وظیفه افزود: دریای خزر و سواحل در روزهای جمعه و شنبه مواج است و باید احتیاط لازم از سوی مسافران صورت گیرد.

وی، اهواز با ۳۹ درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با ۳ درجه بالای صفر را سردترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۲۸ درجه بالای صفر رسید./ منبع: تسنیم

https://zistonline.com/vdccssqe.2bqoe8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما