تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 69129
در برخی از شهرهای استان مازندران در تعطیلات نوروز میزان مصرف آب به بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
مصرف آب در مازندران،  به بیش از ۵۰ درصد افزایش می یابد.
به‌گزارش زیست آنلاین، ذبیح الله  ذاکری، مدیرعامل آبفای مازندران، گفت: در سال ۹۶ با اجرای طرح‌های مختلف گام‌های موثری در تأمین آب شرب و اجرای طرحهای فاضلاب برداشته شد. وی با اشاره به اینکه این شرکت با احتساب جمعیت ثابت، روستایی و گردشگر سالانه به بیش از ۳ میلیون نفر خدمات دهی می‌نماید، گفت: آب شرب این تعداد جمعیت از طریق ۲۹۶ حلقه چاه، ۳۰ دهنه چشمه و ۳ سد با استحصال ۳۲۴ میلیون مترمکعب آب، تامین می شود.

ذاکری با بیان اینکه این شرکت با اجرای طرحهای فاضلاب ۲۵۶ هزار و ۶۱۶ نفر را تحت پوشش قرار داده است، تصریح کرد: درحال حاضر ۶ باب تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت تولید ۶۳۵۰۰ متر مکعب در روز پساب در مدار قرار دارند.

مدیرعامل آبفای مازندران ظرفیت تصفیه خانه‌های در دست بهره برداری را ۴۳ هزار متر مکعب در روز عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۱ شهر استان دارای طرح اجرای فاضلاب است.

وی به مهمترین فعالیت‌های این شرکت در بخش آب وفاضلاب طی سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: اصلاح و توسعه ۱۰۰ کیومتر از شبکه آبرسانی، احداث ۲۳.۵ کیلومتر خط انتقال آب، حفر و تجهیز ۱۱ حلقه چاه، احداث ۷۰۰ متر مخزن ذخیره، استاندارد سازی ۳۲۳۴ انشعاب آب، نصب دستگاه آب شیرین کن گلوگاه به ظرفیت ۵۴۵۰ مترمکعب در شبانه روز و نیز احداث ۴۳۴۰۹ متر شبکه جمع آوری فاضلاب، نصب ۳۰۸۳ انشعاب فاضلاب برای مشترکین، اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری، مسکن مهر میارکلا و امام خمینی (ره) بهشهر را از مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۹۶ عنوان کرد.

مدیرعامل آبفای مازندران، به برنامه‌های این شرکت در سال ۹۷ اشاره و تصریح کرد: در بخش آب، بهسازی ۲ دهنه چشمه و ۹ حلقه چاه، حفر و تجهیز ۲۵ حلقه چاه، احداث ۳۷ هزار و ۸۰۰ متر خط انتقال، ۱۵ هزار و ۷۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره، ۳۷۰۰۱۰۰ مترمکعب در سال تصفیه خانه خانه، ۱۲ باب ایستگاه پمپاژ، اصلاح و توسعه ۱۲۲ کیلومتر شبکه آب و در بخش فاضلاب اجرای ۲۴ کیلومتر شبکه فاضلاب، احداث ۴۷ هزار و ۷۵۰ متر مکعب تصفیه خانه و احداث ۵ باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب در دستور کار قرار دارد.

ذاکری، در بخش دیگری از سخنانش، به افزایش میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: با توجه به انجام سنت خانه تکانی و شست و شوهای خانگی، در پایان سال با افزایش بیش از ۳۰ درصدی مصرف آب در مازندران مواجه می شویم.

وی، ادامه داد: همچنین در روزهای پایانی سال با ورود جمعیت غیر دائم به استان فشاری دو برابر به تاسیسات وارد می آید که در برخی از شهرها تا پایان تعطیلات میزان مصرف آب به بیش از ۵۰ درصد افزایش می یابد.
 
مدیرعامل آبفای مازندران با بیان اینکه تاسیسات آبرسانی شرکت برای جمعیت ثابت آن درنظر گرفته شد، اظهار داشت: برای پاسخگویی به تقاضای مردم به ویژه مسافران و گردشگران نوروزی، تدابیری شامل تامین آب از شهرهای مجاوری که در تامین آب مشکلی ندارند، مدیریت توزیع و ذخیره سازی آب در ساعات پایانی شب، آبرسانی از طریق تانکرهای سیار در شهرهایی که بیشترین مسافر را دارند، اندیشیده شد./ منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcgyq93.ak9yx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما