تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 69099
امروزه الگوی مصرف جهانی بوده و جامعه ما نیز در ابعاد مختلف درگیر آن است.
 بیماری یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس، لزوم بازنگری جدی الگوی مصرف در کشور را توصیه می کند
به گزارش زیست آنلاین، معصومه ابتکار،  مصرف آب، انرژی ،غذا و دیگر مصارف به لحاظ پایداری سرزمین و توجه به حقوق نسل های آینده از الگوی صحیحی پیروی نمی کند و نیازمند بازنگری جدی است و روز زمین پاک فرصتی برای مرور وضعیت موجود و مسیر پیش رو است‌.
کهور آمریکایی خطرناک ترین گیاه مهاجم/ کاشت کهور رویشگاه گیاهان بومی خوزستان را تهدید می‌کند
حسین آخانی کارشناس گیاه شناسی در ارتباط با کاشت گیاه مهاجم کهور پاکستانی در استان خوزستان اظهار داشت: کهور پاکستانی یک گیاه مهاجم است که از رویش سایر گیاهان بومی و اکوسیستم منطقه جلوگیری می کند.

آخانی در ادامه گفت: این گیاه می تواند بخش قابل توجهی از آب های زیرزمینی را تحت تاثیر قرار دهد و جذب کند.

وی افزود: از یک گیاه مهاجم نباید برای احیای یک اکوسیستم تخریب شده استفاده کرد.

تدوین ۵۰۰ استاندارد شغلی برای مشاغل سبز

جواهریان مدیرکل دفتر توسعه پایدار، آمار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست هدف کلی از اجرای طرح تدوین و آموزش ملاحظات و ضوابط محیط زیستی به افراد متقاضی حرفه‌های مختلف را فرهنگسازی، آموزش عمومی و نهادینه کردن ضوابط و ملاحظات مدیریت محیط زیست در جهت توسعه پایدار اعلام کرد.

جواهریان با بیان اینکه در فاز نخست این طرح، ۵۰۰ استاندارد شغلی تدوین و در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است، گفت: با توجه به ایجاد سامانه جدید استانداردهای شغلی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شده است در هر بازنگری شغلی، استاندارد محیط زیستی نیز به آن شغل اضافه شود.

اراضی شور کشور ۷۵ درصد افزایش داشته است
فهمی معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو از افزایش ۷۵ درصدی اراضی شور یاد کرد و گفت:میزان فرسایش استان قم ۳ برابر آمار فرسایش منطقه و چندین برابر آمار فرسایش جهان است.

فهمی با تاکید بر اینکه بحران‌های کنونی سبب افزایش تهدیدهای اجتماعی و اقتصادی می‌شود، افزود: اینکه فقط شعار دهیم که بحران‌های کنونی ناشی از نبود مدیریت در حوزه آب است نمی‌تواند نتیجه‌‌ای را به دنبال داشته باشد.

از ۱۳ اقلیم شناخته شده جهان، ۱۱ اقلیم در ایران وجود دارد/ بیماری یک میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس در ۱۰ سال اخیر
ناصر مقدسی قائم مقام سازمان جنگل‌ها در کنفرانس بلندپایه تغییرات اقلیمی ایران و اتحادیه اروپا، اظهار داشت: از ۱۳ اقلیم شناخته شده جهان، ۱۱ اقلیم در ایران وجود دارد اما این اقلیم‌ها از جهت تغییرات آب و هوا بسیار آسیب‌پذیر هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی ایران، اراضی دیم هستند، گفت: اراضی دیم وابستگی به میزان بارندگی دارند. بیش از ۶ میلیون تن تولیدات استراتژیک داریم که در اثر تغییر اقلیم با کاهش شگرفی روبرو هستند.
باورهای غلط، گیاهان کوهی را به نابودی کشاند/ با کندن ریشه گیاهان خاک را سست نکنیم
بازگیر رئیس اداره محیط زیست استان تهران گفت: تخریب پوشش گیاهی کوهی موجب انقراض این گیاهان و سست شدن خاک می‌شود که در نتیجه وقوع سیل را با خود به همراه می‌آورد.

در طبیعت سم برای صادرات وجود ندارد/ نیاز سنجی واقعی از دستگاه سفارش دهنده سم ضروری است
مجید خرازیان مقدم ، مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در سال های اخیر ، تغیییرات اقلیمی و همچنین روند بهره برداری غیر معقول از منابع طبیعی و حیات وحش کشورمان موجب تخریب و دگرگونی تنوع زیستی و برهم خوردن تعادل اکولوژیکی شده است، بیان کرد: در این میان مارهای سمی گونه هایی هستند که به دلایل مختلف از جمله با هدف استحصال سم و تولید پادزهر و یا سایر مقاصد دارویی دیگر با برداشت بی رویه، جمعیت شان در آستانه تهدید جدی قرار گرفته و ادامه این روند به طور قطع پیامدهای ناگواری در این زمینه به همراه خواهد داشت.

محیط بانان مشمول سختی کار می شوند/ وزارت کار عهده دار لایحه حمایت از محیط بانان است
حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه حمایت از محیط بانان و افزایش حمایت های قانونی آن ها اظهار داشت: هدف از طرحی که اخیرا به مجلس و کمیسیون اجتماعی ارجاع شده، ادغام سازمان های محیط زیست، منابع طبیعی و هواشناسی به یک وزارتخانه است.
لطفی در ادامه افزود: اگر مجلس موفق شود این وزارتخانه را تشکیل دهد، این موضوع قطعا باعث بهتر شدن وضعیت محیط بانان و محیط زیست خواهد شد.
نخستین برنامه پایش زیستگاه ها و آماربرداری سمندرهای در معرض تهدید اجرایی شد
مجید خرازیان مقدم مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی از اجرای موفق برنامه پایش و آماربرداری سمندر غارزی گرگانی، سمندر جویباری ایران، سمندر لرستانی، سمندر کردستانی، آتشین و سمندر آذربایجان در استان های گلستان، مازندران، خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان خبر دارد./ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

https://zistonline.com/vdccoxqe.2bqoo8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما