تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : 69075
در جلسه‌ای که با حضور سرمایه‌گذار چینی برگزار شد، علاوه بر احداث نیروگاه ۳۰ مگاواتی منطقه دلیجان، مکان‌های مستعد احداث نیروگاه خورشیدی درسطح استان به منظور افزایش حجم سرمایه گذاری و احداث نیروگاه در نقاطی که کمک مناسبی به رفع تنگنا‌ها و مشکلات بهره‌برداری به خصوص در شرایط پیک منطقه دارد محور گفتگو‌ها قرار گرفت.
توافق احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان مرکزی
به‌گزارش زیست آنلاین، فرهاد شبیهی، مدیرعامل برق باختر گفت: در این جلسه که با حضور سرمایه‌گذار چینی برگزار شد، علاوه بر احداث نیروگاه ۳۰ مگاواتی منطقه دلیجان، مکان‌های مستعد احداث نیروگاه خورشیدی درسطح استان به منظور افزایش حجم سرمایه گذاری و احداث نیروگاه در نقاطی که کمک مناسبی به رفع تنگنا‌ها و مشکلات بهره‌برداری به خصوص در شرایط پیک منطقه دارد محور گفتگو‌ها قرار گرفت.

وی افزود: هم‌اکنون این شرکت در حوزه نیروگاه خورشیدی دارای ۴۵۰ مگاوات پروانه احداث صادر شده بوده که عملیات اجرایی تعدادی از آن‌ها شروع شده و در حال عقد قرارداد خرید تضمینی برق می‌باشند. همچنین میزان ۲۶۵ مگاوات ظرفیت زیر ۷ مگاوات در حوزه شرکت‌های توزیع برق سه استان مرکزی، لرستان و همدان دارای پروانه احداث هستند.

شبیهی در ادامه بیان داشت: هر یک از استان‌های تحت حوزه برق منطقه‌ای باختر با توجه به مزایای خاص خود جذابیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاران با طیف متفاوت در حجم سرمایه گذاری را دارند که می‌توان مختصر به هر یک از آن‌ها اشاره نمود.
مدیرعامل برق باختر در ادامه افزود: استان مرکزی به لحاظ میزان تابش و تعداد روز آفتابی بالایی که در طول سال دارد؛ همچنین ضریب نفوذ بالای صنعت در این استان و زمین‌های بایر و گسترده، بستر مناسب و قابل اعتمادی جهت سرمایه گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ است.

وی افزود: استان لرستان نیز با توجه به اقلیم و شرایط جغرافیایی و دمای مناسب، با رویکرد ایجاد زیر ساخت لازم در جهت توسعه پایدار استان، زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و احداث نیروگاه‌های خورشیدی فراهم نموده است و استان همدان نیز به عنوان یکی از اولین مکان‌هایی که تجربه موفقی در زمینه بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ را دارد پایلوت موفقی در این زمینه شناخته می‌شود و به واسطه میزان تابش، دما و سایر موارد، استان موفقی برای سرمایه گذاران نیروگاه‌های خورشیدی خواهد بود.

شرکت برق منطقه‌ای باختر به لحاظ دارا بودن شرایط مناسب و برخورداری از پتانسیل بالا به جهت میزان تابش، دمای مساعد و گستردگی جغرافیایی در سه استان مرکزی، لرستان و همدان یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بخصوص انرژی خورشیدی است./ منبع: برق نیوز

https://zistonline.com/vdcgnz93.ak9yu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما