تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 69066
زیست آنلاین: شرکت وی‌ مو حداقل تا ده سال آینده در نظر ندارد که ، خودروهای خودران خود، در ایالات متحده  را به فروش برساند.
وی‌ مو درجهت اشتراک ‌گذاری خودران‌ها تلاش می کند
به گزارش زیست آنلاین، جان کرافچیک، رئیس اجرایی وی ‌مو که به شرکت گوگل متعلق است در جشنواره   SXSW  اعلام کرد، که این شرکت قصد ندارد تا ده سال آینده خودرو های خودران خود را به مشتریانش در ایالت متحده به فروش برساند.

در واقع وی ‌مو، یکی از پروژه های پیشین خودروهای خودران گوگل است و معنای لغتی آن (مسیر رو به جلو در زمینه جا به جایی) می باشد، این شرکت که در حال حاضر از جمله شرکت های تابعه گوگل می باشد، منابع شرکت آلفابت که شرکت مادر گوگل محسوب می شود را در دسترس دارد.

کرافچیک، از سال ۲۰۱۶ ریاست شرکت وی‌ مو در ایالت کالیفرنیا را بر عهده داشته است و بنا به گفته اش، مسیر در خصوص مالکیت شخصی این خودرو ها باز می باشد، اما به اشتراک گذاری آن ها را به علت تاثیر زیست محیطی مثبتی که دارند گزینه بهتری برشمرده است.

لازم به ذکر است، شرکت های خودروفروشی آتونیشن (AutoNation) و کرایه خودروی ایویس و صنایع خودروسازی فیات کرایسلر، از جمله شرکای این مجموعه محسوب می شوند.

کرافچیک در جشنواره SXSW  به معنای (جنوب از جنوب غربی آستین)  بیان کرد:

تا سال ۲۰۲۸، این امکان فراهم است که در هر منطقه ای از کشور، یک خودروی وی مو، سفارش داده شود.

کرافچیک ادامه داد: در واقع با عرضه این خودرو ها به بازار، مردم  می توانند از وقت خود در خودرو ها استفاده بهتری بنمایند، و در این خصوص یک ویدئوی تبلیغاتی را برای حاضرین به نمایش گذاشت که در آن، نرم افزار وی مو کار رانندگی را بر عهده داشت و مردم می توانستند در طول مسیر به کار های دیگر خود رسیدگی کنند.

شرکت وی‌مو که از اوایل سال ۲۰۱۷ این پروژه را در دست دارد، در این خصوص، از یک نرم افزار برون خطی تحت عنوان (آفلاین) استفاده کرده است و نکته قابل توجه این است که این پروژه را در چند شهر از ایالت متحده و با مسافران واقعی مورد آزمایش قرار داده است و در نهایت این خودران ها بالغ بر ۵ میلیون میل حرکت نموده اند.

بر طبق اظهارات کرافچیک، این پروژه در بهبود ارتقاء چالش های ایمنی جاده ها نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 

علاوه بر آن از آن جایی که این خود روها  مجهز به حسگر ها و رادار های قوی و دوربین های ۳۶۰ درجه هستند، قادر به دیدن مسافتی در حدود طول سه زمین فوتبال، در پیش روی خود خواهند بود  که در این صورت می توانند از حضور خودروهای دیگر مطلع شده و مناسب و ایمن حرکت کنند، حتی یک دکمه کمک درون آن ها تعبیه شده است که گروهی از امداد گران وی ‌مو را در در مواقع اضطراری خبر کند.

کرافچیک افزود با به روز رسانی این نسخه می توان خودرو های خودران را در شرایط نا مساعد آب و هوایی به ویژه در هنگام یخ زدن جاده ها کارآمد نمود، البته لازم به ذکر است که در حال حاضر، مهارت رانندگی  این خودرو ها، برابر با یک راننده سطح ۴ است و امروزه هیچ فناوری قادر نیست به طور کامل از وقوع حوادث جاده ای جلوگیری نماید.

بر اساس آمار وزارت راه و ترابری ایالات متحده، در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۳۵ هزار حادثه جاده ای خطرناک و مرگ بار رخ داده است، همچنین به گفته صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، میزان سوانح رانندگی در ایران، بیست برابر بیشتر از میانگین جهانی این رقم  و معادل ۲۸ هزار کشته و ۳۰۰ هزار زخمی یا معلول، می باشد.

 

https://zistonline.com/vdcg3z93.ak9y34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما