تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۴
کد مطلب : 69055
زیست آنلاین: سرانه تولید زباله برای هر نفر ۱۸۰ گرم در جنوب شهر تهران و ۴۰۰ گرم در شمال شهر است و این مقدار از زباله های تولید شده با میزان استاندارد برابر جهانی مطابقت دارد.
زباله‌های تهران قابلیت  تولید۵۰ مگاوات برق را دارند
به گزارش زیست آنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، در روز پنج شنبه به همراهی رئیس پلیس تهران، معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران، معاون خدمات شهری شهردار تهران از مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه واقع  در جنوب تهران بازدید کرد و گفت:  شهرداری بر موضوع خدمات شهری متمرکز است و این در حالی است که خدمات شهری نیز اولویت خود را بر مدیریت پسماند شهری قرار داده است. 
وی افزود: زباله ها نه تنها درآمدی تولید نمی کنند بلکه متاسفانه هزینه های زیادی را نیز به خود اختصاص می دهد، این هزینه ها چیزی در حدود هشت هزار میلیارد ریال برای شهروندان برآورد شده است. 
وی ادامه داد: امروزه در شهر تهران هشت تا ۹ هزار تن زباله به صورت روزانه تولید می شود و بنابراین ضرورت ایجاد سرمایه گذاری صحیح احساس می شود، اما با وجود حجم زیاد پسماند تولیدی در تهران، به لحاظ مدیریت پسماند در وضع مطلوبی جای گرفته ایم و می توان گفت در حال حاضر تنها مشکل ما عدم درآمد کافی از زباله های بازیافتی است. 
هاشمی عنوان کرد: مبحث تفکیک زباله و پسماند از مبدا، تاثیر به سزایی در در ایجاد زباله دارد و این موضوع به شکل مشکلی جدی نمود پیدا کرده است، و برای کاهش حجم زباله های تولیدی در این خصوص به فرهنگ سازی نیازمند خواهیم بود. 
وی  ادامه داد: پس از مرحله تفکیک زباله ها به مرحله تبدیل آن ها به انرژی خواهیم پرداخت که در صورت برنامه ریزی مناسب می تواند به درآمد تبدیل شود، به طوری که انتظار می رود این حجم از زباله ها توانایی تولید ۵۰ مگاوات برق و ۲ تا سه هزار کمپوست را داشته باشند و در صورت تولید آن ها، علاوه بر آن که هزینه های مدیریت پسماند پوشش داده خواهد شد، می توان با مناسب کردن قیمت برق وزارت نیرو، در آمدی در حدود چهار هزار میلیارد ریالی کسب نمود.
لازم به ذکر است، مرکز پردازش و دفن زباله آراد کوه در  کهریزک  واقع شده است و این مجتمع به طور متوسط هشت هزار تن زباله در روز را به خود اختصاص می دهد. 
امروزه تجهیزات گوناگونی در ارتباط با دفع و بازیافت زباله ها و پسماند های شهر تهران وجود دارند که از جمله آن ها می توان به 
سایت هوادهی تولید کمپوست، واحد های پردازش و پالایش کمپوست، و واحد تصفیه کننده شیرابه و مواردی از این دست، اشاره نمود اما در هر صورت معضلات زیست محیطی ایجاد شده توسط روش دفع سنتی، ضرورت بازسازی دستگاه های زباله سوز را محسوس کرده است.
 

https://zistonline.com/vdcen78p.jh8oni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما