تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 69043
زیست آنلاین: بر طبق تحقیقات انجام شده، محققان و کارشناسان محیط زیست دریافتند که در حدود نیمی از  گیاهان و جانوران که  در ۳۵ نقطه از  نقاط زیستی متنوعی در جهان پراکنش دارند  به دلیل تغییرات اقلیمی در معرض خطرات جدی  قرار گرفته اند.
تغییرات اقلیمی نیمی از گونه‌های جانداران جهان را تهدید می کند
به گزارش زیست آنلاین، امروزه رویارویی با مسائلی چون  افزایش دما، بالا رفتن دوره های خشکسالی و ایجاد سیل و وقوع طوفان های متناوب، گونه های گیاهی و جانوری سراسر جهان را تحت تاثیر و در معرض تغییر قرار داده اند.

بر اساس گزارشات WWF (صندوق جهانی طبیعت) با ادامه این روند پیش رو در افزایش دمای جهانی، در حدود ۸۰ هزار گونه گیاهی و جانوری که  در ۳۵ نقطه از  نقاط زیستی متنوعی در جهان مانند جنوب غرب استرالیا و ماداگاسگار و جنگل‌های استوایی آمازون پراکنش یافته اند، منقرض خواهند شد.  لازم به ذکر است که این نقاط متنوع بر طبق دارا بودن گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری برگزیده شده اند.

این نتایج ضرورت انجام اقدامات جهانی در خصوص کاهش تغییرات اقلیمی را محسوس کرده است و حاکی از آن است که  هر چه سریع تر اقدامات لازم صورت گیرد.

به عنوان مثال اگر دمای هوا تنها ۴.۵ درجه سانتیگراد افزایش یابد، ۹۶ درصد از مناطق پرورش ببرها در هند به زیر آب فرو خواهد رفت و از طرف دیگر  حیواناتی همچون فیل آفریقایی نیز قادر نیستند تا به منابع آب کافی دسترسی داشته باشند.

به گزارش سی‌ان‌ان، در صورت کند شدن روند این افزایش، باز هم با مشکلات اینچنینی رو به رو خواهیم شد، برای مثال اگر افزایش دما حتی کمتر از دو درجه سانتیگراد باشد، ۲۵ درصد این گونه های گیاهی و جانوری از بین خواهند رفت.

.

https://zistonline.com/vdcbfgb0.rhb9apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما