تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 69037
زیست آنلاین:کامیون برقی ساخته شده توسط شرکت تسلا به منظور انجام آزمایش‌های نهایی و تولید انبوه،در جاده های آمریکا به حرکت در آمد.
از کامیون های نیمه سنگین برقی در شرکت تسلا رو نمایی شد
به گزارش زیست آنلاین، اخیرا  شرکت تسلا موتورز آمریکا اعلام کرد که در نظر دارد از یک کامیون برقی که دارای توان قدرت پیمایش ۲۰۰ الی ۳۰۰ مایل است، رونمایی کند.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی تسلاموتورز در این خصوص اظهار کرده بود که  شرکت تسلا قصد دارد با برنامه های نوین در خودرو‌ سازی برقی در جهت ارتقا و گسترش  بازار خودرو‌های تولیدی خود، از تولید خودرو‌های لوکس به سمت سیستم حمل و نقل تجاری، گام بردارد و بدین جهت از این نمونه کامیون نیمه سنگین برقی رونمایی کرد.

در حال حاضر ایالت‌های نوادا و کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا، در حال انجام آزمایش‌ های نهایی به منظور تولید انبوه از این نمونه کامیون نیمه سنگین برقی، می باشند. از آن جایی که این کامیون جدید برقی قادر است با کامیون‌ های دیزلی متعارف که توان پیمودن ۱۰۰۰ مایل را دارند، به رقابت بپردازد ، پیش بینی می شود که  به طور قطع، تحولات عظیمی در صنعت خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین سیستم حمل و نقل ایجاد نماید. 

همان طور که در پیش تر اشاره شد، کامیون برقی تسلا می تواند ۲۰۰ الی ۳۰۰ مایل (حدود ۸۰۵ کیلومتر) را در هر شارژ بپیماید که می توان گفت این موضوع در نوع خود بسیار شگفت‌ انگیز است. لازم به ذکر است این در حالی است که این کامیون با سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت در حال حرکت است.

نخستین جابه جایی این کامیون با عنوان اولین سفر کاری عملی کامیون برقی تسلا از کارخانه گیگافکتوری تسلا موتورز واقع در ایالت نوادا به کارخانه همین شرکت که در ایالت کالیفرنیا قرار دارد بوده است. مدیر اجرایی شرکت خودروسازی تسلاموتورز نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکسی  از بسته‌ های باتری بارگیری شده توسط این کامیون را به انتشار گذاشته است که توسط این کامیون در حرکت است و قصد دارد مسافت ۴۲۰ کیلومتری بین این دو کارخانه را بپیماید.

https://zistonline.com/vdcef78p.jh8oxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما