تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 69033
زیست آنلاین: تحقیقات جدید زمین شناسی حاکی از آن است که  به رویداد انقراض ششم جهان نزدیک خواهیم شد.
زغال سنگ باعث بدترین انقراض جرمی زمین خواهد شد
به گزارش زیست آنلاین، تحقیقات جدید زمین شناسی نشان می دهد که انقراض انتهای دوره پرمین عمدتا بواسطه سوزاندن زغال سنگ و بوسیله تولید مقادیر زیادی ماگما به وجود خواهد آمد. علاوه بر آن گاز های متساعد شده و حل شده یا جداشده از ماگما و گدازه‌ ها یا  به‌ شکل مستقیم از گذاره خارج می شوند و  یا به‌طور غیر مستقیم از طریق گردش آب گرم پدید خواهند آمد و از آن جایی که دارای ترکیبات با پایه آمونیاک ، نوشادر و بعضی از ترکیبات کلردار هستند به شکل مستقیم بر سلامت تاثیر گذاشته و آلاینده های قوی به حساب می آیند.
طبق تحقیقات صورت گرفته کره زمین تا کنون پنج رویداد انقراض جمعی  را پشت سر گذاشته است و از آن ها رنج بسیار برده است که مرگبارترین آن ۲۵۲ میلیون سال پیش در پایان دوره زمین شناسی پرمین بوده است. در این خصوص  دانشمندان نگران هستند که ما در حال راه اندازی رویداد انقراض ششم خواهیم بود .
در این رویدادها که با عنوان  "مرگ بزرگ"، شناخته شده هستند، بیش از ۹۰ درصد از گونه های دریایی و ۷۰ درصد از گونه های مهره های زمینی از بین رفته است. و در حدود ۱۰ میلیون سال زمان صرف شده است تا زندگی دوباره پس از این رویدادهای  فاجعه بار حاصل شود.
دانشمندان تعدادی از اتهامات احتمالی را مسئول این انقراض جمعی بر می شمارند، از جمله آن ها مسمومیت جیوه، فروپاشی لایه اوزون به واسطه آلاینده ها و انتشار گاز های گلخانه ای و باران اسیدی را می توان برشمرد.
اخیرا، مهندس زمین شناسی، دکتر   Benjamin Burger، یک لایه سنگی در را کشف کرده است و به اعتقاد وی ممکن است در طول دوره پرمین و تریاس و یا اندکی پس از آن شکل گرفته باشد که علت مرگ بزرگ را روشن کرده و اظهار دارد فعالیت آتشفشانی سنگین نقش کلیدی را  در رویداد انتهای پرمین بازی خواهد کرد./ منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcaewni.49noe15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما