تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : 69009
زیست آنلاین: محققان انجمن شیمی آمریکا، توانسته اند با تولید پلیمرهای مخصوص به صورت دوگانه و هیبریدی از خورشید و باران انرژی تولید کنند.
آیا سلول های خورشیدی از باران نیز انرژی تولید می کنند؟
به گزارش زیست آنلاین، محققان از سراسر سازمان های مختلف دور هم جمع شدند و راه حلی برای تاسیسات خورشیدی پیدا کرده اند که می تواند  به منظور  تولید انرژی به شکل دو گانه  از خورشید و باران استفاده شود.
به گفته انجمن شیمی آمریکایی (ACS)، محققان در ACS Nano یک گزارش از یک سلول خورشیدی ترکیبی منتشر کردند که می تواند از باران نیز انرژی تولید کند. 
در این تحقیق یک سلول خورشیدی ساده  در حقیقت با افزودن یک pseudocapacitor یا نانوژنراتور triboelectric (TENG) به یک سلول خورشیدی هیبریدی تبدیل شده و همین امر انرژی لازم برای تولید از حرکت قطرات باران را ایجاد می کند.
لازم به ذکر است تحقیقات جدید انجام شده ، در این سیستم در حال پیشرفت است و امکان ایجاد تغییرات نهایی در این خصوص وجود دارد.
در واقع بر طبق گفته انجمن شیمی آمریکایی ACS، محققان  شیار هایی را ایجاد کرده و با قرار دادن دو پلیمر ساده  بر روی آنها  دی وی دی های تجاری قابل دسترسی، را تولید نموده اند. که این امر بافت اضافی عملکرد TENG مواد را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و علاوه بر آن این قابلیت را دارد که در هنگام بارندگی در صورت تماس با قطرات باران ، ضربه و پالس های ناشی از قطره های باران را به انرژی تبدیل کند.
و مهم ترین نکته در این پلیمر ها آن است که به علت شفافیت بالای آن ها سلول های خورشیدی نصب شده  هنوز هم می توانند انرژی حاصل  را از نور خورشید تولید کنند در واقع می توان گفت این پانل ها قابلیت تولید هم زمان از خورشید  و همچنین از بارندگی را دارند./ منبع: renewableenergyworld

https://zistonline.com/vdcdnz09.yt0nz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما