تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب : 68996
مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت که طی سه سال گذشته تاکنون ۲۸ میلیون از اراضی ملی و دولتی کشور در سامانه اطلاعات رایانه ای به ثبت رسیده است.
28 میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی کشور ثبت رایانه ای شد
به گزارش زیست آنلاین، اکرم توفیقی روز شنبه در حاشیه همایش ملی همیاران طبیعت که در سالن اجتماعات مرکز آموزش دکتر جوانشیر سازمان جنگل ها در کرج برگزار شد، افزود: همچنین سند تک برگ مالکیت دولتی برای اراضی ملی در زمینه تثبیت مالکیت دولت برای ۵.۸ میلیون هکتار از این اراضی در سال جاری صادر شده است. 
وی با بیان اینکه حتی یک درصد از تصرف اراضی صورت گرفته بدون اطلاع و آگاهی نبوده است، اظهار داشت: کشاورز باید تفاوت مرتع و زمین زراعی را بداند تا تداخلی بین اراضی ملی و مستنثات اتفاق نیفتد. 
وی، تصرف اراضی را ناشی از علل مختلفی دانست و گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ملی شدن اراضی و قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، آگهی اجرای مقررات ملی شدن پس از انتشار در روزنامه کثیرالنتشار و محلی از طریق ضابطین قضایی به شوراهای اسلامی ابلاغ و در محل نصب و گواهی این مهم به منابع طبیعی بازگشت داده می شود. 
توفیقی تاکید کرد که سازمان جنگل ها در اجرای مقررات موظف به اطلاع رسانی است تا دخل وتصرفت غیرقانونی در اراضی ملی صورت نگیرد. 
وی گفت: این درحالی است که کشاورزان و زارعان خواهان این هستند که این اطلاع رسانی ها و قوانین باید به تک تک آن ها ابلاغ شود اما این امکان وجود ندارد. 
همایش ملی همیاران طبیعت سراسر کشور با حضور نوباوگانی از سراسر کشور برگزار شد. / منبع:  ایرنا

https://zistonline.com/vdch-wn-.23n6wdftt2.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما