تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 68972
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، از موافقت هیات رئیسه مجلس با بررسی مجدد لایحه «الحاق به کنوانسیون ارقام گیاهی» (UPOV) در کمیسیون کشاورزی خبر داد.
موافقت هیات رئیسه مجلس با بررسی مجدد لایحه«کنوانسیون ارقام گیاهی»
به گزارش زیست آنلاین، علی محمد شاعری، با اشاره به برخی انتقادها و نگرانی ها نسبت به لایحه پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران به «کنوانسیون ارقام گیاهی» اظهار داشت: با توجه به نظرات مختلفی که دلسوزان کشور و صاحبنظران مطرح کرده اند، با هیات رئیسه مجلس صحبت کردیم و درخواست کردیم این لایحه را به کمیسیون کشاورزی بازگردانند تا مجددا بررسی و اشکالات احتمالی آن را برطرف کنیم.

وی افزود: هیات رئیسه مجلس با این درخواست موافقت کرده و بنابراین، پس از تعطیلات نوروز این لایحه مجددا در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مورد بررسی قرار می گیرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس درباره مهمترین نقاط چالش این کنوانسیون گفت: ما همه موضوعات را به صورت جامع بررسی خواهیم کرد و به این نکته خواهیم پرداخت که الحاق به این کنوانسیون چه چالشی برای ما ایجاد خواهد کرد یا تعهد الزام‌آوری به وجود می آورد یا خیر.

شاعری خاطرنشان کرد: به هر حال، عضویت در کنوانسیون های بین المللی منافع و مضراتی دارد؛ ما زمانی الحاق به این کنوانسیون را تایید می کنیم که فایده اش برای کشور به مراتب بیشتر از مضرات آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته پیش از این نیز چالش های الحاق به این کنوانسیون در کمیسیون کشاورزی بررسی شده بود، اما نظرات مختلف روزهای اخیر و نگرانی هایی که ابراز شد ما را به این نتیجه رساند که اگر مجددا آن را بررسی کنیم ضرری ندارد. / منبع: مهر

https://zistonline.com/vdcb59b0.rhbwzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما