تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 68900
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از شناسايي صد عنوان «شغل سبز» خبر داد و اعلام کرد که استانداردهاي آن در «سازمان آموزش فني وحرفه اي» کشور تدوين شده است
شناسایی صد عنوان شغل سبز
به گزارش زیست آنلاین، علي ربيعي اين خبر را در مراسم امضاي تفاهمنامه همکاري سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي اعلام کرد. اين تفاهمنامه در هشت ماده به امضاي معصومه ابتکار معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست و علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي رسيد.
معصومه ابتکار، معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست در مراسم امضاي اين تفاهمنامه، گفت: اجراي استانداردهاي زيست محيطي به نفع فعاليت هاي اقتصادي، توسعه اي و صنعتي در کشور است. ابتکار افزود: تسري نگاه حافظ محيط زيست در ابعاد و برنامه هاي توسعه اي کشور، مي تواند منتج به ترويج اقتصاد سبز در ايران شود. معاون رييس جمهور امضاي اين تفاهمنامه را اولين گام براي توسعه مشاغل سبز و زيست محيطي همگام با توسعه اقتصاد دانست و اذعان کرد: در اين زمينه کار زيادي در کشور صورت نگرفته است که بايد با همکاري سازمان هاي مختلف در اين زمينه اقدام کرد. وي افزود: امروزه نگاه جهاني و بحران هاي محيط زيستي کشور اين شرايط را ايجاد کرده که برطرف کردن بحران بيکاري و حفظ محيط زيست را کنار هم داشته باشيم و ايجاد مشاغل سبز يکي از مهم ترين اقدامات در اين زمينه است. معاون رييس جمهور تاکيد کرد: آموزش و توانمند سازي افراد در زمينه حفظ محيط زيست همراه با توسعه اقتصادي، بسيار کليدي و راهبردي است و دنيا هم به اين سمت حرکت کرده است.
وي ادامه داد: ايجاد مشاغل سبز و مرتبط با فناوري هاي نوين مانند انرژي هاي نو يکي از اقداماتي است که در دنيا در حال توسعه است اما کشور ما در زمينه هدف گذاري راهبردي براي استفاده از انرژي هاي نو بسيار عقب است. علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با يادآوري لزوم و اهميت حفظ محيط زيست و ايجاد اشتغال در کنار هم اظهار کرد: توسعه پايدار به معني پايبندي به الزامات محيط زيستي و داشتن پيوست هاي محيط زيستي براي طرح هاي توسعه اي و صنعتي است، به گونه اي که چرخ توسعه و صنعت با رعايت مسايل محيط زيست بچرخد.
وي از گسترش «مشاغل سبز» در آينده اي نزديک خبر داد و افزود: ايجاد انگيزه و ارتقاي بهره وري نيروي کار، توسعه محيط هاي کاري سالم، کاهش حوادث و بيماري ها از مزاياي مشاغل سبز است. اين مقام مسوول يکي از مهم ترين دغدغه هاي دولت تدبيرواميد را ايجاد اشتغال و ارتقاي وضعيت افراد شاغل اعلام و تاکيد کرد: دولت در راستاي بسته سياستي اشتغال، اولويت هايي را در زمينه هاي مختلف دنبال مي کند که همکاري و تعامل با وزير جهاد کشاورزي در زمينه مشاغل روستايي، تعامل با رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در حوزه مشاغل صنايع دستي و همکاري با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي مشاغل اي تي سي در همين زمينه صورت مي پذيرد.
ربيعي يکي از اولين مزيت هاي مشاغل را رويکرد کار شايسته دانست و تاکيد کرد: اين مشاغل به محيط زيست آسيب نمي زند و آينده شغلي روشني دارد که با کارايي بالامي توان آنها را در سطح جامعه گسترش داد.
افزود: سازمان حفاظت محيط زيست داعيه دار ايجاد مشاغل سبز با رعايت تمام استانداردها و در تعامل با ساير دستگاه ها و نهادهاي دولتي است و ما هم از اين موضوع استقبال مي کنيم و آمادگي داريم تا هر کمکي در اين راستا داشته باشيم زيرا اشتغال و محيط زيست دو نياز امروز کشور است و با نگاه تعاملي و درست، مي توان هم ايجاد اشتغال داشت و هم محيط زيست را از آسيب ها دور نگاه داشت.
وي با بيان اينکه بخش اعظم بنگاه هاي خرد به مسايل زيست محيطي بي توجه هستند، تاکيد کرد: رعايت مسايل زيست محيطي علاوه در واحدهاي بزرگ بايد در واحدهاي کوچک نيز مورد توجه قرار گيرد. وزير کار گفت: تاکنون صدعنوان «شغل سبز» شناسايي و استانداردهاي آن در سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور تدوين شده است. وزير کار اضافه کرد: مشاغل بايد بر مبناي حفظ محيط زيست ايجادشده و مشاغل سبز موجود در جامعه نيز بايد شناسايي شوند. / منبع: بنیاد توسعه کار آفرینی زنان و جوانان

https://zistonline.com/vdccxoqe.2bq4x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما