تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 68885
با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ،مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان ، بزرگترین تصفیه خانه صنعت کاغذ سازی شرق کشور در کارخانه پردیس کاغذ پارسیان به ظرفیت ۶ هزار متر مکعب در بینالود نیشابور به بهره برداری رسید .
افتتاح بزرگترین تصفیه‌خانه کاغذ سازی شرق کشور
به گزارش زیست آنلاین، از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، حمید صالحی افزود: طی این سفر یک روزه، ضمن افتتاح نخستین سایت مرکزی مدیریت و امحاء پسماندهای پزشکی خراسان رضوی که با مشارکت بخش خصوصی محقق شده ، با حضور مسعود تجریشی معاون محیط زیست و جمعی از مسئولان، تصفیه خانه فاضلاب شهری التیمور و سیستم مانیتورینگ آن لاین این تصفیه خانه مورد بازدید و طی نشستی با متولیان  این تصفیه خانه ،عملکرد آن را مورد بررسی قرار دادند. بازدید از پروژه تصفیه خانه لوکال درحال ساخت فاضلاب شهری در منطقه  سیدی  مشهد نیز از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

بازدید از مرکز پایش آلاینده های محیط زیستی مشهد مقدس و نیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری و استماع طرح های پیش رو و گزارش اقدامات و موفقیت های حاصله از سوی متولیان شهرداری و تعاملات فی مابین نیز در فهرست برنامه های معاون سازمان حفاظت محیط زیست بود.

تجریشی الگوی اقدامات اجرایی درموضوع مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی رو نمونه ای موفق از حرکت به سمت مدیریت یکپارچه زیست محیطی کلانشهرها از سوی ارگان های متولی مختلف برشمرد و بر استفاده از تجارب موفق این الگو در سایر کلانشهر ها تاکید کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همچنین گفت: طرح دردست احداث نخستین تصفیه خانه فاضلاب سپتاژ کشور نیز که با حجم ۳ هزار متر مکعب که حمل روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰  تانکر تخلیه فاضلاب را مدیریت و از مخاطرات زیست محیطی آنها خصوصاً بر رودخانه حفاظت شده کشف رود پیشگیری خواهد کرد، مورد بازدید قرار گرفت که این طرح برای نخستین بار در کشور با مشارکت شرکت آب و فاضلاب ،استانداری و شهرداری مشهد درحال اجرا می باشد. 

گفتنی است ،معاون محیط زیست انسانی سازمان و هئیت همراه از طرح تصفیه خانه چرمشهر که از هزار مترمکعب به ظرفیتی بالغ بر ۳ هزار مترمکعب درحال توسعه است نیز بازدید و درجریان مراحل اجرای پروژه قرار گرفت و  بر اهمیت اتمام سریعتر پروژه تاکید کرد.

درپایان، آغاز عملیات غرس ۲ هزار اصله نهال در محوطه کارخانه پردیس کاغد پارسیان در فهرست ادامه برنامه های این سفر یک روزه بود که نخستین نهال ها بدست معاون سازمان ،مدیر کل دفتر اقتصادی استاندار خراسان رضوی و دیگر همراهان کاشته شد./ منبع: انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcenv8p.jh8vvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما