تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 68698
زیست آنلاین: کشتی های کانتینری، تانکرها، کشتی های باربری و کروز ها منبع مهمی از انتشار ۲ CO و دیگر آلاینده ها هستند. در حال حاضر اروپا شروع به تخلیه کشتی های ساحلی خود کرده است.
اروپا قدم اول را در ناوگان حمل و نقل دریایی سبز برداشته است
به گزارش زیست آنلاین، از اوایل سال ۲۰۱۵، کشتی MS Ampere، بدون صدای اگزوز دودکش و با موتور الکتریکی، هفت روز هفته از صبح تا عصر در مناطق  دریایی غربی نروژ مشغول به کار شده است.
Ampere ۲۶۰ فوت، که ۱۲۰ اتومبیل و ۳۶۰ مسافر را حمل می کند، یکی از اولین کشتی های تجاری مدرن با موتور الکتریکی در جهان است که باتری و فن آوری موتور تقریبا با ماشین های الکتریکی پلاگین امروز، یکسان است، تنها تفاوت در مقیاس بسیار بزرگتر آن  است.
خط ساحلی طولانی و دنج آتلانتیک در نروژ با هزاران جزیره و فلات های داخلی عمیق، نروژی ها را مدت ها پیش به حمل و نقل دریایی سوق داده است. و حتی امروزه مسافرت های دریایی سریع ترین راه برای رسیدن به بسیاری از نقاط هستند.
با توجه به جغرافیا ویژه و منابع فراوان هیدروالکتریک این کشور، جای تعجبی نیست که نروژی ها در حال پیشرفت در زمینه حمل و نقل الکتریکی بوده و از کشتی های کوتاه برد، پیشی گرفته اند.
در حال حاضر، نروژ تنها دو فروند الکتریکی دارد اما کارشناسان می گویند در سال  ۲۰۲۱  میلادی ۱۰ فروند دیگر نیز اضافه خواهد شد و تا سال ۲۰۲۳ کل ناوگان کشتی کشور به طور کامل برقی می شود و یا برای مسیرهای طولانی مجهز به تکنولوژی ترکیبی خواهد شد. علاوه بر این، اپراتور کشتی کروز نروژ به زودی نیروی هیبریدی ای که برای حمل و نقل قطب شمال طراحی شده است، راه اندازی خواهد کرد.
تعدادی از شرکت های نروژی در حال ساختن یک کشتی کانتینری ساحلی، که می تواند سالانه جایگزین  ۴۰،۰۰۰ کامیون حمل و نقل بشود یعنی عملا منابع عظیمی از تولیدات NO۲ , SO۲  را از میان بردارد، هستند. 
نروژ در حال حاضر رهبری جهانی را در تصویب وسایل نقلیه الکتریکی بر عهده دارد، این کشور توسط نیروی برق آبی که ۹۸ درصد از برق کشور را تامین می کند، در حرکت به سمت جلوگیری از یک چالش عمده زیست محیطی جهانی یعنی کاهش تولید گازهای گلخانه ای ناوگان حمل و نقل جهان،  گامی  موثر و طبیعی برداشته است. / منبع: yale  
 

https://zistonline.com/vdcg7393.ak97y4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما