تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 68692
محققان در آرژانتین دریافتند در مناطقی از این کشور که به شکل گسترده ای سموم کشاورزی استفاده می شود میزان ابتلای مردم به سرطان به شدت افزایش یافته است.
ارتباط افزایش ابتلا به سرطان و سموم کشاورزی
به گزارش زیست آنلاین، تلویزیون الجزیره انگلیسی در گزارشی از ایالت «سانتافی» در شمال شرق آرژانتین گفت در بسیاری از مناطق آرژانتین فعالیت های کشاورزی و از جمله کشت محصول سویا در حال افزایش است. کشاورزان آرژانتینی برای تولید محصول و مقابله با آفت ها از جمله حشرات از سموم مختلف استفاده می کنند اما بسیاری از ساکنان این مناطق اکنون خودشان قربانی این سموم کشاورزی هستند. تحقیقات و بررسی نشان داده است که میزان ابتلای ساکنان این مناطق به انواع سرطان به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است. میزان ابتلا به سرطان در این مناطق آرژانتین در مقایسه با مناطق دیگر حدود ده برابر بیشتر است.

دکتر آنیبال ویگا یکی از پزشکان آرژانتینی در مصاحبه با شبکه الجزیره انگلیسی گفت:« ما به شدت نگرانیم. ما با دشمن غیرقابل مشاهده ای مواجه ایم و تلاش می کنیم راهی را برای مقابله با آن پیدا کنیم.» 

دختر ده ساله آرژانتینی ساکن این مناطق به علت وجود توموری در مغزش، تحت عمل جراحی قرار گرفته و پزشکان این تومور را بیرون آورده اند. 

به گزارش صدا و سیما، یک زن پنجاه و دو ساله آرژانتینی هم که به سرطان نادری مبتلا شده است و  اکنون پزشکان از وی قطع امید کرده اند گفت در هرجایی از این شهر سرطان را احساس می کنیم. باید راهکاری برای مقابله با آن پیدا شود.

https://zistonline.com/vdcauini.49nao15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما