تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 68359
زیست آنلاین: تولید انرژی تجدیدپذیر که در دولت اوباما سیری صعودی را طی کرده بود، با مقررات جدید در دولت ترامپ با رکود مواجه شده است.
کاخ سفید، کاهش تولید انرژی های تجدید پذیر را در نظر دارد!
به گزارش زیست آنلاین: رئیس جمهور آمریکا؛ ترامپ، اعلام کرد که جنگ بر سر تولید انرژی تمام شده است. اگرچه ترامپ تمایل دارد تولیدات آمریکا بیشتر به سوی انرژی های زغال سنگ، نفت و گاز هدایت بشود، اما خبرها حاکی از آن است که دولت او برای کاهش ۷۲٪ مصرف انرژی و برنامه های تولید انرژی تجدید پذیر در وزارت انرژی اقداماتی را پایه گذاری نموده است.

"در حال حاضر، هر روزه بیش از سه میلیون آمریکایی به کار در بخش انرژی پاک پرورش می یابند."در واقع مردم آمریکا به دولت کمک می کنند، تا در بخش تولید انرژی های پاک کارایی بیشتری داشته باشد، بنابراین با ضایعات کمتری نیز رو به رو خواهند شد؛ ساختمان های الکتریکی، هیبریدی، اتومبیل های خورشیدی؛ و دیگر تکنولوژی های پیشرفته ی خورشیدی و بادی نشان گر این امر خواهند بود.

در حال حاضر بودجه این کشور برای بخش انرژی های انرژی تجدید پذیر ۲ میلیارد دلار است. رئیس جمهور اعلام کرد که دولت او در سال ۲۰۱۹ برای تولید این منابع انرژی، تنها به ۵۷۵ میلیون دلار نیاز دارد. علاوه بر آن، Washington Post نیز گزارش می دهد که با کاهش ۸۲ درصدی در فن آوری های زیست محیطی رو به رو خواهد شد . همچنین انرژی خورشیدی نیز ۷۸٪ کاهش خواهد یافت . البته، دولت مسلما با چنین کاهشی موافقت نخواهد کرد و بودجه های مورد نظر را متناسب با سال های گذشته اختصاص خواهد داد.

از آنجا که شرکت های خصوصی، نمی توانند سرمایه لازم را تامین کنند، بنابراین دولت حتما بودجه پیشنهادی را اصلاح خواهد کرد زیرا چنین تصمیماتی ضروری است و هر گونه جهش در تکنولوژی ممکن است بخش عمومی را به عقب برگرداند. این حرکت کاملا مخالف با دولت اوباما است، در دولت پیش، ایجاد اقتصاد جدید انرژی که شامل انرژی های تجدیدپذیر و سبز می باشد، بیشتر مورد توجه بوده است در واقع زمانی که اوباما انتخاب شد، بودجه ۱ تریلیون دلاری در این خصوص تصویب نمود و گفت: "اکنون ما باید به سرعت از تولید انرژی های غیر تجدید شونده دوری کنیم و به جای اینکه از منابع گذشته استفاده کنیم، باید در آینده سرمایه گذاری کنیم، به ویژه در جوامعی که به سوخت های فسیلی وابسته اند." همچنین او اظهار داشت که کشور را از رکود عمیق اقتصادی و زیست محیطی خارج خواهد کرد. / منبع: environmentalleader

https://zistonline.com/vdcaoeni.49nam15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما