تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 68330
زیست آنلاین: دانشگاه Edinburgh در حالی که یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری در میان دانشگاه های انگلستان بود، قسمتی از تمام سرمایه گذاری های خود در ذخایر زغال سنگ، نفت و گاز کنار گذاشت.
دانشگاه Edinburgh منابع سوخت فسیلی خود را کنار گذاشت!
به گزارش زیست آنلاین: در حال حاضر بیش از ۶۰ دانشگاه انگلستان، سوخت های فسیلی را کنار زده اند، این تصمیم نیز در روز دوشنبه اعلام شد و از نتایج برنامه های دانشجویی بود.

همچنین سرمایه گذاری ها ی در سطوح بالاتر، از جمله بانک مرکزی انگلستان و بسیاری از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری نیز با کاهش چشمگیری رو به رو شدند.

بر طبق مطالعات، فعالیت های زیست محیطی دانشگاه Edinburgh از سال ۲۰۱۵ شروع شده بود، اما در نهایت این اقدامات دانشجویی اخیر موجب شد تا این دانشگاه ۶،۳ میلیون پوند از سرمایه گذاری خود بر روی سهام فسیلی، در شرکت های Total، BG Group و Atlas Copco را بفروشد.

صندوق سرمایه گذاری ۱ میلیارد پوندی دانشگاه Edinburgh سومین مرکز بزرگ سرمایه گذاری پس از دانشگاه های کمبریج و آکسفورد انگلیس است، این دانشگاه ها متعهد شده است تا در طول سال های آینده تمام سرمایه های خود را از این شرکت ها خارج نماید.

Tara Wight یکی از برنامه ریزان این پروژه و دانشجوی دکترا، گفت: "دانشگاه Edinburghدر نهایت، اهمیت فروش سهام را درک کرد و تصمیم گرفت که سرمایه گذاری خود را در منابع سازگار با محیط زیست ارائه دهد و همواره با الگوی تولید انرژی های پاک، مطابقت داشته باشد."

پروفسور Charlie Jeffery ، معاون ارشد ارشد دانشگاه ادینبورگ، نیز اظهار کرد: "من به تصمیم دانشگاه افتخار می کنم. امروزه تغییر آب و هوا یکی از بزرگترین چالش های جهان است. در طول چند سال گذشته، ما در مورد چگونگی پاسخ به این چالش فکر کرده ایم اما این تغییر در استراتژی سرمایه گذاری ما یک گام حیاتی در این زمینه است. / منبع: theguardian

 

https://zistonline.com/vdcjytem.uqeotzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما