تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 68328
زیست آنلاین: BP یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ی تولید نفت و گاز در انگلستان است، به گفته Bob Dudley ، رئیس اجرایی این شرکت: در حالی که صنعت نفت در حال تغییر است اما "جهان برای دهه ها به نفت و گاز نیاز دارد".
شرکت BP، بیشتر در انرژی های تجدید پذیر و انرژی پاک سرمایه گذاری خواهد کرد!
به گزارش زیست آنلاین: شرکت BP، اعلام کرده است که به دنبال جذب بیشتر پروژه های انرژی سبز است.

به گفته Bob Dudley، درحالی که صنعت نفت و گاز این شرکت با تغییرات اساسی مواجه است، باز هم نمی توان انکار کرد که هیدروکربن ها هسته اصلی تجارت BP باقی خواهند ماند.

وی تاکید کرد که این برنامه جهانی یک مسابقه برای تولید هرچه بیشتر انرژی های تجدید پذیر نیست، بلکه یک رقابت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. وی ادامه داد: انرژی های تجدید پذیر و پاک می تواند سریعتر از هر نوع انرژی سوختی دیگری رشد کند، اما جهان برای چندین دهه آینده به نفت و گاز نیز نیاز دارد.

این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷، میزان (۴.۵ میلیارد پوند) از تولید ناخالص داخلی خود را بر مبنای هزینه های جایگزین به تولید انرژی های پاک اختصاص داده است.

همچنین Bob Dudley افزود که این شرکت از سال ۲۰۰۴ دارای فعالیت های موفقیت آمیزی در صنعت نفت و گاز بوده است، اما امروزه بخش عمده ای از استراتژی این شرکت بر روی تولید انرژی پاک تأکید دارد و در حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیارد دلار در پروژه های تولید انرژی پاک سرمایه گذاری خواهد شد.

Lamar McKay ، معاون اجرایی این شرکت نیز تاکید کرد: "در حال حاضر، این شرکت تغییرات سریعتری نسبت به هر یک شرکت های رقیب در این زمینه داشته است و اخیرا یک سهام ۲۰۰ میلیون دلاری را در زمینه توسعه انرژی خورشیدی اروپا خریداری کرده است.

John Browne ، رئیس سابق BP، در سال ۲۰۰۰ اظهار داشت: "ما تنها یک شرکت نفتی نیستیم." و بر تولید انرژیهای تجدیدپذیر نیز تاکید داریم. اما مدت کوتاهی پس از سقوط مالی این شرکت، John Browne سرمایه گذاری در انرژی حاصل از باد و خورشید را متوقف کرده بود. بنابراین سرمایه گذاری جدید این شرکت در انرژی خورشیدی ، یک قدم بزرگ در تولید انرژی پاک پس از سال ۲۰۰۰ به شمار می رود.

 

Valentina Kretzschmar مدیر تحقیقی تحلیل نفت Mackenzie، گفت: اگر چه در ماه های اخیر، فعالیت های مربوط به تولید انرژی پاک تشدید شده است، اما هنوز مقیاس کوچکی به شمار میاید. وی افزود: در حال حاضر سرمایه های ۱ تا ۲ میلیارد دلاری شرکت ها جهت تولید انرژی پاک، اختصاص داده می شود، اما این مقدار باز هم "به اندازه کافی" نیست.

دلایلی از جمله فشار سرمایه گذاران ، نگرش مصرف کنندگان و تغییر سیاست های دولت، رونق بزرگی برای صنعت نفت و گاز در گذشته بوده است. اما امروزه، انرژی های تجدید پذیر به طور فزاینده، رو به رشد هستند. در واقع تولید نفت و گاز در گذشته بیشتر وابسته به فشار سرمایه گذاران بود. اما اکنون این نیروهای بازار هستند که آنها را به سوی تنوع بیشتر درتولید سوق می دهند. با این حال، او اشاره کرد که بازده انرژی های تجدید پذیر هنوز هم پایین تر از نفت و گاز است.

 Rummelhoff، رئیس بخش کربن، در این زمینه گفت: بازدهی تولید انرژی پاک، پایین تر از تولید نفت و گاز است، اما این بازدهی در سطح تعیین شده ثابت خواهد ماند و این یکی از مزایایی است که باید در اقتصاد تولید انرژی تجدید پذیر در نظر بگیریم. "/ منبع: theguardian

 

https://zistonline.com/vdcg7w93.ak97x4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما