تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۲۰
کد مطلب : 68114
در سال‌های اخیر، کشورهای اروپایی پیشرفت قابل‌توجهی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر داشتند.
کشورهای اروپایی در استفاده از انرژی های پاک رکورد زدند
به گزارش زیست آنلاین، این در حالی است که با گسترش فناوری‌های مرتبط، مصرف این انر‌ژی‌ها در سراسر کشورهای اروپایی، ۱۷درصد در سال ۲۰۱۶ بود. این میزان مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورهای در مقایسه با سال ۲۰۱۴، حدود ۲ برابر افزایش یافته بود. طبق گزارش‌های به دست آمده، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در میان ۲۲ کشور از اعضای اتحادیه اروپا، سهم انرژی‌های تجدیدپذیر، در میان سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ افزایش یافته است. آنطور که گفته شده، هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر خود در سال ۲۰۲۰، هدفی را مشخص کرده‌اند.
برخی از کشورهای اتحادیه، زودتر از زمان تعیین شده به هدف خود رسیده‌اند. در میان سایر کشورهای اروپایی، سوئد، فنلاند، دانمارک، رومانی، بلغارستان و ایتالیا از هدف تعیین‌شده خود برای میزان مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر، جلوتر بودند. طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده، سهم سوئد در مصرف انر‌ژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۶، حدود ۵۳.۸ درصد بود. این میزان مصرف در حالی بود که پیش از این سوئد متعهد شده بود در سال ۲۰۲۰، سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر خود را به ۴۹ درصد برساند. براین اساس، این کشور حدود ۵ درصد جلوتر از هدف تعیین شده خود در سال ۲۰۲۰ حرکت کرده است. فنلاند نیز، متعهد شده بود که در سال ۲۰۲۰، سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر خود را به ۳۸ درصد برساند که طبق آمار منتشر شده، در سال ۲۰۱۶، این کشور سهم مصرف خود را به ۳۸.۷ درصد رساند. براساس این گزارش، سهم دانمارک نیز در مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۶، حدود ۲ درصد بیشتر از هدف تعیین شده در سال ۲۰۲۰ اعلام شد. رومانی نیز، تا سال ۲۰۱۶، حدود ۲ درصد بیشتر از هدف تعیین‌شده خود در سال ۲۰۲۰، به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر دست یافت. آنطور که در این گزارش گفته شده، هدف بلغارستان برای سال ۲۰۲۰، رسیدن به سهم مصرف ۱۶ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر بود که طبق آمار، این کشور در سال ۲۰۱۶، به سهمی معادل ۱۸.۸ درصد دست یافت. ایتالیا نیز، در سال ۲۰۱۶، توانست حدود ۰.۴ درصد از هدف خود در سال ۲۰۲۰، سهم بیشتری در مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر دست یابد.
در این میان، برخی کشورها مانند اتریش و اسلواکی نیز به‌طور امیدوارکننده‌یی به هدف تعیین‌شده نزدیک شده‌اند و تنها یک درصد تا هدف سال ۲۰۲۰ فاصله دارند.
اما برخی کشورها مانند آلمان، فرانسه و بریتانیا هنوز از لحاظ مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر به هدف ملی تعیین شده نرسیده‌اند. آنطور که در این گزارش گفته شده، فرانسه، در سال ۲۰۱۶، فاصله قابل‌توجهی تا هدف تعیین‌شده خود در مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۰ دارد. طبق آمار منتشر شده، سهم فرانسه در مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر حدود ۱۶ درصد بود. این در حالی است که این کشور باید طبق هدف تعیین‌شده، تا سال ۲۰۲۰، به سهمی معادل ۲۳ درصد در مصرف انرژی‌های قابل بازگشت دست یابد.
سهم مصرف آلمان نیز، از انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۴.۸ درصد بود. این در حالی است که این کشور، هدف خود را برای سال ۲۰۲۰، رسیدن به سهم ۱۸ درصدی مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر تعیین کرده است. این در حالی است که پیش از نیز، دولت فرانسه با ارائه برنامه‌هایی اعلام کرده بود که در نظر دارد سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید کل برق کشور را تا سال ۲۰۳۰ به ۴۰ درصد برساند. بریتانیا نیز، در سال ۲۰۱۶، سهمی معادل ۹.۳ درصد در مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر داشت. این کشور هدف خود را در جایگزینی انرژی‌های بازگشت‌پذیر تا سال ۲۰۲۰، حدود ۱۵ درصد اعلام کرده بود.
به گزارش انجمن انرژی های تجدیدپذیر، آنطور که در این گزارش گفته شده، ضمن اینکه کاهش گازهای گلخانه‌یی دلیل اصلی هدفی است که کشورهای عضو برای مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر خود در سال ۲۰۲۰ تعیین کرده‌اند، آنها می‌خواهند از عرضه مطمئن انرژی در اروپا و کاهش واردات آن نیز اطمینان یابند. علاوه بر این، هدف افزایش سهم مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر را می‌توان به نوآوری صنعتی و رهبری فناورانه در اروپا نیز نسبت داد. هدف جدید تعیین شده در اتحادیه اروپا برای سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از کل مصرف انرژی ۲۷درصد برای سال ۲۰۳۰ است.
 

https://zistonline.com/vdcjxvem.uqeovzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما