تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۳
کد مطلب : 68066
زیست آنلاین: محققان می گویند: "روند گرم شدن توسط فعالیت های انسانی در درازمدت ادامه خواهد داشت."
تحقیقات نشان داد: سال 2017 اقیانوس ها رکورد گرم ترین سال را شکستند!
به گزارش زیست آنلاین، مطالعات اخیر منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که اقیانوس های جهان، رکورد گرم ترین سال  را به خود اختصاص دادند. این یافته ها بر اساس تحلیل روزانه ۶۰۰۰  فوت از دریاهای جهان توسط موسسه فیزیک جوی و آکادمی علوم دانش چین برآورد شده است.

محققان در این مطالعه که در مجله Advances in Sciences of Atmosphere منتشر شده است، اظهار داشتند  که نه تنها روند گرم شدن توسط فعالیت و دخالت های انسانی در درازمدت کاهش نیافته است بلکه علاوه بر آن در سال های اخیر افزایش سطح گازهای گلخانه ای جو  نیز موجب تشدید شدن درجه حرارت بالای اقیانوس ها شده است.

به گفته محققان "در واقع، بیش از ۹۰ درصد از گرمای باقی مانده کره زمین توسط اقیانوس ها جذب می شود "بنابراین، رکورد جهانی حرارت اقیانوس ها نشان دهنده افزایش محسوس گرمایش جهانی نیز می باشد.

در حالی که درجه حرارت اقیانوس ها در سال ۲۰۱۶ به دلیل تاثیر عظیم پدیده ال نینو (یک رخداد اقلیمی کلان که در اثر رها شدن انرژی انباشته در بزرگترین حوزه اقیانوسی جهان یعنی جنوب اقیانوس آرام رخ می‌دهد) کاهش یافته است، با این حال پنج سال گذشته باز هم گرم ترین ثبت های حرارت اقیانوس های جهان را به خود اختصاص داده اند. صرف نظر از امسال سال ۲۰۱۵ دومین رکورد گرم ترین سال حرارت اقیانوسی بوده است.

طبق این مطالعه، درجه حرارت در اکثر مناطق اقیانوس ها افزایش داشته است. اما این افزایش گرما در اقیانوس اطلس و اقیانوس منجمد جنوبی  بیشتر از  اقیانوس آرام و اقیانوس هند بوده است.

در مطالعه دیگری که در اواخر سال گذشته صورت گرفت، نشان داد مناطق مرده (مناطقی که اکسیژن خود را از دست داده اند) در اقیانوس های جهان چهار برابر شده است.که این اتفاق حاصل از جذب بیش از حد مقدار دی اکسید کربن از هوا ی آلوده می باشد. / منبع: huffingtonpost

 

https://zistonline.com/vdcfvxdv.w6dcvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما